1

Onderwerp: Tips voor een stapeltaart

Hallo mede taartenbakkers!

Mijn naam is Lindsey en ik kom uit Valkenswaard.
Over 3 weken moet ik een bruidstaart maken voor 100 personen..
Het idee dat ik heb is een stapeltaart van 5 lagen:
15 cm, 20 cm, 25 cm , 30 cm en 32,5 cm.

Ik heb gekeken naar de tabellen op deze site maar als ik de taart aansnijd dan haal ik altijd veel meer puntjes uit de taarten. Nu heb ik het geluk dat ik de taarten zelf ga snijden op de bruiloft. Maar graag jullie visie of dit voldoende zal zijn voor 100 personen.

Is het verstandig om de taarten te stapelen? Ik heb alleen ooit een stapeltaart van 3 lagen gemaakt..
Kan ik het beste houten of plastice dowels gebruiken?

Heeft er iemand toevallig een adresje waar ik taartvormen kan huren? Ik ben namelijk nog op zoek naar een vorm van 30 cm en 32,5 of 35cm. Vind het zonde om deze te kopen aangezien ik deze maat bijna nooit gebruik.

Tips zijn van harte welkom want ik vind het mega spannend om deze taart te gaan maken!

Alvast bedankt!

2 Laatst bewerkt door MjammieMarjo (04-04-2013 08:24)

Re: Tips voor een stapeltaart

Hi Lindsey!

Wauw, wat een ambitieus project! Ik kan je helaas niet verder helpen, mijn taarten zijn niet hoger dan 2 lagen en ik gebruik alleen eetbare douwels (kitkat ed).
Ik weet natuurlijk niet wat je met de klant hebt afgesproken, maar maak je het jezelf niet veel makkelijker als je een kleine, mooie stapeltaart maakt om aan te snijden en voor de rest aansnijd-taarten maakt? Als je toch zelf gaat snijden...
Dan zit je ook niet met je probleem van de bakvormen...

Wellicht zijn er mensen die in jouw buurt wonen die de bakvormen aan je uit willen lenen...??

Succes!!

3

Bedankt voor je bericht!

Ik heb een winkel in Eindhoven gevonden waar ik bakvormen kan huren! Ideaal!

Ik ga de taart toch proberen 4 of 5 lagen hoog te maken! En ik heb voor de zekerheid nog een extra taart achter de hand om aan te snijden.

Ik ga in ieder geval vandaag al beginnen met het maken van de vullingen! Spannend!
Ik zal een foto van het resultaat posten als ie klaar is.

4

Hoi Linds-ey,

welkom op dit forum!
Het zou leuk zijn als je je voorsteld in het daarvoor bestemde hoekje.

Met je project kan ik je helaas niet helpen,
maar  ben wel heel benieuwd naar je resultaat.

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!