1

Onderwerp: Taart nu afmaken of morgen verder?

Hallo,

ik ben vandaag begonnen aan mijn eerste taartje. Hij is nu gevuld en afgesmeerd met botercreme en staat in de koelkast. Moet ik hem nu bekleden met marsepein of kan dat tot morgen wachten?
Hij staat onafgedekt op een glazen plaat.

2

Re: Taart nu afmaken of morgen verder?

Ligt er een beetje aan waar je m mee hebt gevuld denk ik
In de koelkast kan de taart luchtjes van de koelkast overnemen, dus als de taart gevuld is met botercreme/jam dan zou ik m nu bekleden en buiten de koelkast bewaren...anders maakt het niet zo veel uit denk ik

3

Dat kan wel wachten tot morgen hoor! Morgen gewoon lekker gaan knutselen, foto's maken en dan hier showen!! ;)

4

ja wacht rustig tot morgen en idd niet vergeten foto's te maken :)

en dan zien we het resultaat wel ;)

5

Ik heb vaak het geduld niet om te wachten tot morgen, vooral als ik eind van de middag/begin van de avond begin met bakken. Tijdens het bakken kleur en rol ik de marsepein, maak ik de vulling en de botercreme en dan maar afwachten! Vaak wil ik 'm al bekleden zodat ik stiekem het resultaat al een beetje kan zien, maar dat komt niet altijd de taart ten goede...
Misschien inderdaad beter wachten, maar wel uitkijken met geurtjes in de koelkast, mijn taart is een keer verpest toen mijn zusje er zelfgemaakte tonijnsalade met alleen alufolie eroverheen naast zette.... :(