1

Onderwerp: Schalen als bakvormen?

Beste baksters,
Ik lees hier en daar over het Ikea-bolletje (roestvrijstaal). Gaat het bakken daarin erg goed? Geen 'stijgingsproblemen'? En ik zie soms ook dat er in glazen (oven) schalen wordt gebakken? Kan dat ook? Zou erg makkelijk zijn, maar voordat ik me weer gek ga mixen om vervolgens een pannekoek-biscuit te toveren toch maar hier even vragen...
Bedankt!

2

Re: Schalen als bakvormen?

Alles wat ovenvast is daar kun je in bakken. En als je niet weet of iets ovenvast is, gewoon proberen... zolang je geen 'pang' uit de keuken hoort gaat het goed :lol:

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

3

Carin schreef:

Alles wat ovenvast is daar kun je in bakken. En als je niet weet of iets ovenvast is, gewoon proberen... zolang je geen 'pang' uit de keuken hoort gaat het goed :lol:

:D:D:D

weleens meegemaakt hihi?

Mijn blog is te vinden op: http://villaperlesukker.no/

4

Nee! Toevallig niet. Maar ik heb weleens gebakken in dessertschaaltjes waarvan ik dacht 'als dat maar goed gaat'. Ik zat dus de hele tijd met gespitste oren naar de oven te luisteren naar de knal die niet kwam :lol:

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

5

Hoi dames,

Ik las toevallig dit topic en ik dacht laat ik ook eens een vraagje stellen :)

Ik heb thuis zo'n ronde hoge pirex schaal van de blokker. Kun je daarin ook bakken?
Hij kan wel in de magnetron, maar ik weet niet zeker als hij ook in de oven kan.

wie heeft hier ervaring mee?

Alvast bedankt,
Patty

6

ja, ik doe het ook in van die pyrex schalen van de blokker, gaat prima

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

7

Ok dan weet ik dat :) Dankjewel voor je reaktie!