1

Onderwerp: Mijn allereerste taart ... EVER!

Het heeft me bloed, zweet en tranen gekost, maar ik ben er voor de allereerste keer best tevreden mee.

Ik wilde eerst een 2 stapel maken, maar bedacht me 's ochtends dat het misschien wat weinig was voor het aantal personen. Nog geen 25 cm bakvorm in huis, dus heb mn springvorm opgehoogd. Ging opzich prima, maar ben niet blij met verschil in grootte van de bovenste en middelste taart. Ook is op sommige plekken mijn strik op de randjes gaan scheuren. De strik heeft wel droog en koel gestaan; zou het te maken kunnen hebben met te weinig tylose?
Ook zie ik nu op de foto's terug dat er ruimte zit tussen de eerste en de tweede taart. Stokjes in de tweede taart volgende keer iets korter afknippen.

De gelegenheid was trouwens de 2e verjaardag van mn dochtertje..

Feedback is welkom! Groetjes!

http://www.mijnalbum.nl/Foto-BBVEDM7K-D.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-S8LFB6PV-D.jpg

Don't dream your life, live your dreams ..

2

Re: Mijn allereerste taart ... EVER!

Je eerste taart pas???
Heb er pas 4 gemaakt ofzo maar echt nog niet van dit niveau!

Hartstikke leuk!

3

mooi hoor  :thumb:

"Life is what happens to you, while you're busy making other cakes"

4

Zooo..knap hoor!

Groetjes van Marjon

5

De eerste taart ?? super knap  :Y

6

Leuk!

Ik sluit me bij de andere dames aan, vind het super :thumb:  knap gedaan :Y !

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd! grtz Mariëlle

8

Dank jullie wel!

Weet iemand hoe het kan dat die strik op de randjes is gaan scheuren op sommige plekken?
Ik heb de strik dinsdag voorafgaand aan het weekend gemaakt. Misschien te lang laten staan? Of toch te weinig tylose gebruikt? Hij is ook redelijk in elkaar gezakt ..

9

Allememachies!!!!!!!!!!!!!! Ik ben er stikjaloers op ( :) )
Zou willen dat ik het kon!!!!!!!

10

.t@@rt. schreef:

Dank jullie wel!

Weet iemand hoe het kan dat die strik op de randjes is gaan scheuren op sommige plekken?
Ik heb de strik dinsdag voorafgaand aan het weekend gemaakt. Misschien te lang laten staan? Of toch te weinig tylose gebruikt? Hij is ook redelijk in elkaar gezakt ..

Heb je de strik ook in de koelkast gehad? Dan kan het wel eens dat hij weer zacht wordt. Ook kan het liggen aan de luchtvochtigheid in huis.
Er staat gemiddeld 1 tl per 250 gr fondant, maar het varieert wel per merk of het gemakkelijk uithardt of niet. Heb daar zelf geen ervaring mee, is bij mij tot nu toe (fingers crossed!) altijd goed gegaan. Misschien heb je hier desondanks iets aan?

11

Mooi gemaakt, niet zo streng zijn voor je zelf. Als dit de 1ste pas is belooft dat nog veel moois in de toekomst  :Y

12

Voor een eerste is het een heel knappe taart......... :)

13

Nou ik heb aan de woonkamer grenzend een halletje wat 's winters een vrieskist rn zomers een sauna is. DAar heb ik m bewaard, misschien volgende keer gewoon in de keuken bewaren ja...
Dank voor jullie antwoorden! Ik ben inmiddels aan mn nieuwe projectje begonnen ...

14

Mooi gedaan, ook je strik. Het enige wat ik anders zou doen (dit is mij ook gebeurd hoor) is de taarten iets hoger bakken, dat ziet er net iets mooier uit.

Ik ben niet chaotisch, ik orden gewoon anders!