1

Onderwerp: kloppudding in cupcake?

De titel zegt het eigenlijk al. kan kloppudding in een cupcake?
Ik las laatst dat je boter kunt vervangen door slagroom. maar kun je dan ook kloppudding aangemaakt met slagroom gebruiken om een extra smaakje toe te voegen. Of eventueel de droge stof en dan gewoon ongeklopte slagroom.

Graag zou ik van jullie horen wat je er van denkt.
bedankt

Re: kloppudding in cupcake?

:think:  geen idee..... even uitproberen?

I never met a calorie I didn't like....

3

Wat ik van vroeger nog van die kloppudding weet, is dat er de volgende dag een waterig laagje bovenop lag en dat de pudding zelf een beetje korreliger leek. Lijkt me niet wenselijk in een taart die meestal pas een dag later dan dat je 'm maakt, wordt gegeten...
Maar met slagroom lijkt me dat beter te gaan (wij maakten het met halfvolle melk). Ik zou zeggen: maak vanavond kloppudding als toetje, bewaar een beetje voor morgen en kijk hoe het er dan aan toe is :D

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

Miss Pebble schreef:

Wat ik van vroeger nog van die kloppudding weet, is dat er de volgende dag een waterig laagje bovenop lag en dat de pudding zelf een beetje korreliger leek. Lijkt me niet wenselijk in een taart die meestal pas een dag later dan dat je 'm maakt, wordt gegeten...
Maar met slagroom lijkt me dat beter te gaan (wij maakten het met halfvolle melk). Ik zou zeggen: maak vanavond kloppudding als toetje, bewaar een beetje voor morgen en kijk hoe het er dan aan toe is :D

Als je het met slagroom aanmaakt is dat probleem weg.
Als ik de pudding met melk aanmaak heb ik iid het probleem dat ie waterig wordt.
Maar min vraag wat of die pudding in de over kan. Omdat de slagroom de boter kan vervangen, kan dan ook de pudding (met slagroom ipv melk) de boter vervangen!

5

Oh, dus je wilt het niet als vulling... Maar als onderdeel van het beslag?
Tja, zover gaat mijn chemische kennis niet.

Ik zou het denk ik gewoon maar uitproberen, voor de kosten hoef je het niet te laten ;) De cake wordt er ws wel iets vaster door (de pudding bevat natuurlijk gelatine of zetmeel ofzoiets) dus misschien moet je dan ff spelen met de verhoudingen, wat melk erbij bv.

Laat je hier even weten wat het resultaat is?

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

Miss Pebble schreef:

Oh, dus je wilt het niet als vulling... Maar als onderdeel van het beslag?
Tja, zover gaat mijn chemische kennis niet.

Ik zou het denk ik gewoon maar uitproberen, voor de kosten hoef je het niet te laten ;) De cake wordt er ws wel iets vaster door (de pudding bevat natuurlijk gelatine of zetmeel ofzoiets) dus misschien moet je dan ff spelen met de verhoudingen, wat melk erbij bv.

Laat je hier even weten wat het resultaat is?

Is niet helemaal zo dat het qua kosten zomaar kan. alles wat ik maak wordt gesponsord door mijn ouders omdat wij dat zelf helaas niet kunnen. Vandaar dat ik vaak om meningen vraag ipv het zelf uit te testen.

maar niet bij nagedacht dat er ook een soort bindmiddel in zou zitten. misschien toch niet zo'n goed idee dan.

Tja, mij lijkt het niet zon geweldig idee, en ook niet echt lekker smaken, dus ik ga het niet uitproberen voor je, maar ook ik ben benieuwd naar het resultaat en de bevindingen ;)

8 Laatst bewerkt door lieke-webbie (10-03-2013 10:36)

Er is ook niemand die dat voor mij uit hoeft te proberen hoor, zo heb ik het niet bedoeld. Ik heb gewoon een super lieve moeder die mij mijn hobby gunt in deze moeilijke tijd en daarom vraag ik altijd graag eerst naar meningen voor ik iets zelf uitprobeer.

Ik ga het toch een keer proberen als ik wat over heb.

En dan laat ik het jullie zeker weten!

Ik had vandaag wat slagroom en kloppudding banaan over dus heb het even uitgetest.

Ik heb 3 varianten gemaakt. de normale met boter, de slagroom variant en de kloppudding variant.

en alle drie waren ze super lekker!
Wat vastheid betreft zit ie precies tussen die boter en de slagroom variant in.
de bananen smaak komt ook mooi naar boven, maar is niet overheersend.

Al met al een geslaagde test.

Leuk! Gelukkig hebben ze ook andere smaken, ik hou niet van banaan  O-)

Maar heb je nou de kloppudding toegevoegd in plaats van boter ? Of erbij? en al aangemaakt, of als poeder?

11

Ik had de kloppudding aangemaakt met slagroom en dat als vervanger van de boter toegevoegd.
Banaan is ook niet mijn favoriet. maar had het nodig voor mijn gevulde cakepops.

:thumb: