1

Onderwerp: Eindelijk naar de Sligro - wat moet ik inslaan!

Ik heb eeeeeeindelijk iemand gevonden op wiens pasje ik naar de Sligro mag en komende vrijdag is het zover! Ik ga naar die in Eindhoven en ik vraag me af of jullie nog tips hebben wat ik zoal kan inslaan. Wat moet ik absoluut niet missen? En weet iemand of ze daar ook dingen als banketbakkersroom, marsepein en kleurstoffen verkopen?

2

Re: Eindelijk naar de Sligro - wat moet ik inslaan!

Hai,
Wat ik zeker mee zou nemen is
*Een doos bakkers poedersuiker van 10 kilo. Lijkt veel maar is sneller op dan je denkt en lang houdbaar. Ongeveer 12 eur.
*Het witte stevige bakpapier dat je hier hebt gezien vind ik super spul, stevig, veel en in verhouding veel goedkoper dan in de winkel.
*Snoepzakken transparant.
Marsepein heb ik daar niet gezien maar wel kleurstoffen, voornamelijk vloeibaar dus minder.  Banketbakkers room heb ik wel gezien, in kilo pakken dacht ik. Verder weet ik zo gauw niets.

Veel plezier met shoppen. :)

3

Re: Eindelijk naar de Sligro - wat moet ik inslaan!

Hoi Roos,

Ik heb geen idee maar denk dat het net zoiets als de Makro is en dan moet ik je helaas zeggen dat je op taartgebied niet zo enthousiast hoeft te zijn !

Geen fondant (alleen vloeibae in een emmer) geen kleurstoppasta's en ook geen gereedschappen geschikt voor taartdecoratie...Maar misschien wel suikerbakkerspoeder (en daar kun je niet genoeg van hebben dus een grote verpakking is niet verkeerd lijkt me !


Ik lees graag mee als er mensen zijn die wel iets bij de sligro hebben gekocht da we kunnen gebruiken.
Misschien eiwitpoeder ????

4

Re: Eindelijk naar de Sligro - wat moet ik inslaan!

Wat grappig, net gebeld met de Sligro in Alkmaar omdat ik daar morgen heen ga. Ze hebben daar marsepein en kleurstoffen en op bestelling fondant. Ga morgen ook dus even lekker shoppen en zeker even de spuiletjes halen die Wendy zojuist opnoemde.

Veel plezier vrijdag ;-))
Mariëlle

veel plezier nog vandaag, groetjes Mariëlle

5

Re: Eindelijk naar de Sligro - wat moet ik inslaan!

Hoi Marielle,

Laat je straks ook even weten wat het allemaal geworden is ?
Wat voor soort kleurstof en of de marsepein 1:2 of 1:3 is ??

Die snoepzakken die Wendy noemde lijken me ook wel ideaal...haha...geloof dat ik starks ook nog naar de Sligro moet naast Makro en Hanos ;-)

6

Re: Eindelijk naar de Sligro - wat moet ik inslaan!

Zal het zeker even melden. Ben al eens op zoek gegaan bij de Makro maar heb daar toen niets gevonden. Nog nooit bij de Hanos geweest. Wat hebben ze daar allemaal, met andere woorden moeten we daar ook een keer heen met volle portemonnee??
Ben benieuwd
gr. Mariëlle

veel plezier nog vandaag, groetjes Mariëlle

7

Re: Eindelijk naar de Sligro - wat moet ik inslaan!

Ja, ook ik ben erg benieuwd naar die marsepein. Wil je ook even laten weten wat ie kost?
Eiwit poeder heb ik niet kunnen vinden.
Biscwie mixen ook niet, heeft hanos dat wel?
O, en voor wie gaat, de bakpapier die ik bedoel zit op een grote dikke rol en kost iets van 7 euro dacht ik. Ik gebruik hem veel en er lijkt nog niets af te zijn. :)

8

Re: Eindelijk naar de Sligro - wat moet ik inslaan!

Ik weet eigenlijk niet over de mixen want ik gebruik Soezie en dat bevalt goed
Ik weet wel dat ze vleoibare kleurstof hebben en kleurstof in (ik dacht) poedervorm speciaal om vetten zoals chocolade (dat staar er op tenminste) te kleuren.
Verder hebben ze er fondant (die hier in de webshop ook te koop is. de oude zeg maar) en ook marsepein in emmers maar in de verhouding 1:2 dus ik blijf het lekker bij Inge bestellen !
Verder hebben ze ook van die onderleggers en taartdozen niet te vergeten alleen in grote verpakkingen natuurlijk (haha...zou van alle maten moeten kopen en dan samen doen op de meet & greet of zo ;-) )
Ze hebben ook hele leuke hebbedingetjes van chocolade en zo vooral zo rond de kerst natuurlijk. En ze hebben ook cijferkaarsjes en van die paketten voor op een taart zoals je bij de bakker ook kunt bestellen.

Nou ja ze hebben dus wel van alles maar als je net begint en op zoek bent naar de basis dan kun je dat het beste hier bestellen denk ik.
Trouwens voor de goedkopigheid hoef je het ook niet te doen want ook Hanos kent zijn prijzen wel :D
Maarrrr als je een pasje hebt of in de buurt bent met iemand die er in kan is het wel leuk om tussen al die spullen te neuzen !!!


Groetjes Nicole

Re: Eindelijk naar de Sligro - wat moet ik inslaan!

Die Hanos van Nnicole klinkt een beetje als de Vipam.

Daar hebben ze ook de oude webshop  fondant(renshaw) en kleurstoffen voor chocolade ook emmers (spuit?)ganache(38 euro) ,Marsepein hebben ze in verschillende verhoudingen maar ik weet geen prijswant die is op aanvraag van kessko.
Taartdozen gaan per 50 en zijn er in verschillende maten ook hebben ze kant en klare marsepein rozen en ouwel bloemetjes stooisels.
Alle verpakkingen zijn GROOT en dus best duur 5 kilo fondant was in februari(dat was geen renshaw en die is duurder) 20 euro.Van die zilveren pareltjes enzo hebben ze ook en als particulier kun je er wel binnen lopen althans ik had eerst gebeld en kon gewoon kopen.
Geen bakmixen enzo.wel eetbare inkt voor printers metaal poeder925 gram 15 euro) en malletjes en tools voor marsepein(22 euro)(de prijzen zijn als de webshop of hoger volgens mij heb niet alles vergeleken..)
bladgoud heb ik ook in de folder gezien.(25 vel voor 31 euro)

haha ik zie dat de piping gel per 15 kilo gaat en52 euro kost
de cartridges kosten13 euro dit lijkt mij niet duur!
voor de liefhebber  www.vipam.nl.

Mijn Taarten en workshops vind je op mijn site!
Een bijzondere dag verdient een bijzondere taart!

10 Laatst bewerkt door mariëlle (24-08-2006 20:40)

Re: Eindelijk naar de Sligro - wat moet ik inslaan!

Nou ik ben geweest hoor vandaag. Helaas niet erg op mijn gemak, want mijn kinderen waren mee en die zaten in de lunchruimte te wachten ;-) Gelukkig heb ik rustige kinderen (tenminste als ze niet thuis zijn ;-)). Heb fondant gekocht kilo voor 3,50 euro x btw. Ook de wegwerpzakken en gele room (kilo voor 5,20 ex btw). Het bakpapier heb ik niet kunnen vinden. Kleurstoffen hadden ze ook, maar alleen vloeibaar en ik gebruik pasta's dus dat werd niets. Ook pepierenmuffinsbakjes gekocht.

Daarnaast hadden ze ook nog creme met nootjessmaak, champagnesmaak etc (maar dat vond ik verschrikkelijk duur). Hiernaast hadden divere chocola ook in cremevorm, maar ook dit was prijzig. Wel hadden ze heel leuk bijvoorbeeld koffiekopjes van chocola (heel leuk om bijvoorbeeld toetjes in te serveren ;-)). Niet gekoch overigens, want ik laat het nu maar even bij de taarten. Sonja door de weeks en in het weekend lekker bakken ;-).

De marsepein hadden ze verpakt van bakkersmaatje, maar die was duurder als die van de webshop en ze hadden het vers, maar die was helemaal duur (halve kilo voor ruim 8 euro geloof ik. Ik hou het wel lekker bij de shop ;-)

Geen uitstekers ed gevonden. Wel nog even gekeken naar een keukenmachine, maar ook die hadden ze niet staan alleen echte keukenmachines. Tenminste er stond er wel een maar dat merk kende ik niet.


Roos heeel veel plezier morgen!
gr. Mariëlle

oh ja de mascarpone was ook in de aanbieding. Lekker als vulling ;-)

veel plezier nog vandaag, groetjes Mariëlle

Re: Eindelijk naar de Sligro - wat moet ik inslaan!

Ik koop bij de sligro ook altijd enorme zakken met alleen witte marshmallows om marshmallowfondant mee te maken. Heel handig dat er alleen witte inzitten.

Groetjes truus

12 Laatst bewerkt door mariëlle (25-08-2006 07:39)

Re: Eindelijk naar de Sligro - wat moet ik inslaan!

ah ja, stom vergeten naar te kijken. Goeie tip voor de volgende keer ;-)
gr. Mariëlle

veel plezier nog vandaag, groetjes Mariëlle

13

Re: Eindelijk naar de Sligro - wat moet ik inslaan!

Nou, ik heb ingeslagen bij de Sligro :) De buit:
-1 kg marsepein (van Bakkersmaatje, 1:2)
-bakpapier op een rol van tig meter
-5 kg suikerbakkerspoedersuiker (goed Scrabble-woord :) )
-3 staven ongez. roomboter van 500 gram
-spuitflesje (erg handig bij het decoreren van koekjes)

Ik heb dus geen vloeibare fondant of mix voor botercreme gezien, en daar had ik eigenlijk wel op gehoopt. Maargoed, hier ben ik ook tevreden mee!

14

Re: Eindelijk naar de Sligro - wat moet ik inslaan!

die spuitflesjes lijken me erg handig! ik heb ze daarstraks in zo'n amerikaans filmpje gezien over koekjes decoreren,  waren ze duur?

je schrijft dat je ongezouten boter nemen, nemen jullie dat altijd?

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010

15

Re: Eindelijk naar de Sligro - wat moet ik inslaan!

Ben bij Hanos geweest (en bij Lukas Klamer/Makro)

Gekocht:
Grote rol bakpapier en alu-folie
Snoepzakken
Wekpotje (om icing in te bewaren)
Ze verkochten bij Hanos ook Royal icingpoeder kan en klaar...tenminste dat ston in een van hun folders maar ze hadden het na 2005 niet meer in de winkel gehad zeiden ze maar nu gaan ze het als een speer weer bestellen (ik zag er blijkbaar uit als een serieuze klant ;-)

Spuitflesjes heb ik ook gezien maar niet gekocht en bij LukasKlamer hadden ze geen suikerbakkerspoeder.

Wat ik wel zag daar was clotted cream in een klein glazen potje (ook grote) dus mocht er nog iemdan aan de high tea gaan (is mijn bedoeling ergens in oktober te doen) dan is er clotted cream bij de Makro te koop

Gr Nicole

16

Re: Eindelijk naar de Sligro - wat moet ik inslaan!

Nicole,
Domme vraag maar wat is clotted cream?
gr. Mariëlle

veel plezier nog vandaag, groetjes Mariëlle

17

Re: Eindelijk naar de Sligro - wat moet ik inslaan!

Roos, over welke spuitbusjes heb je het?
met kleurstof in of met een mengeling van kleurstof en icing?

katleen

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

18

Re: Eindelijk naar de Sligro - wat moet ik inslaan!

Ja...goeie vraag...het is een soort boterachtige substantie volgens mij.
Het is normaal alleen in Engeland te koop en het is onlosmakelijk verbonden met de engelse scones.
Dus bij afternoon tea (is high tea) horen scones met clotted cream anders is het niet echt. ;-)
Ik heb het heeeel vroeger wel eens op maar ik heb geen idee hoe het smaakt (misschien is het wel helemaal niet lekker )


Groetjes Nicole

19

Re: Eindelijk naar de Sligro - wat moet ik inslaan!

mmmmmmmm, ja hoor, heel lekker maar als je verwacht dat het op de nederlandse slagroom lijkt valt het even tegen want er zit eigenlijk geen suiker toegevoegd maar in combi met de zoete jam op de scone is dat ook niet nodig.
Het is dus eigenlijk hele dikke room, nog steviger dan boter.
Je hebt naast clotted ook dubbel cream, wat dunner maar wel weer dikker dan slagroom. :)
Ja ja, Engeland voedsel liefhebbers hier hoor. Ik baal er nog steeds van dat M&S hier weg is. :( Ik mis dit soort dingen en de kant en klare scones die super waren en de pie's en de ............ zucht.

Catherine, ik gebruik altijd ongezouten boter ja.

Katleen, ik denk dat roos de lege busjes bedoeld waar de amerikanen ook hun ketjup en mosterd in doen en op hun hotdog spuiten, denk maar eens aan een film waar ze bij zo'n hotdog kraam langs gaan. Dat soort spuitflesjes kun je ook leeg kopen en zijn dus ook te gebruiken voor icing.

20

Re: Eindelijk naar de Sligro - wat moet ik inslaan!

wendy schreef:

Katleen, ik denk dat roos de lege busjes bedoeld waar de amerikanen ook hun ketjup en mosterd in doen en op hun hotdog spuiten, denk maar eens aan een film waar ze bij zo'n hotdog kraam langs gaan. Dat soort spuitflesjes kun je ook leeg kopen en zijn dus ook te gebruiken voor icing.

dat lijkt mij wel handig, moet je daar zelf een puntje afknippen of is dat dan met een standaard openingetje?

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!