1

Onderwerp: Botercreme merinque hard

Hoy iedereen , ik ben nieuw hier in taartenland. Dit weekend een botercreme merinque taart gemaakt voor een vriendin. De taart stond vanaf vier uur smiddags in een zaal. Het was redelijk koud in de zaal. Toen de taart om acht uur gesneden werd was de merinque botercreme nog hard. Wat kan ik hieraan doen. Alvast bedankt voor de hulp

2

Re: Botercreme merinque hard

Had je de taart in de vriezer staan??

3

Goedemorgen, nee de taart gevuld en bekleed zaterdagavond tien uur. Daarna ging het in de koelkast tot drie uur smiddags. En daarna stond het in de zaal tot acht uur.

4

Dan was het wel heeeel frisjes in die zaal..  :think:

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

5

Hoe heb je de botercreme dan gemaakt??

en

Kun je op een andere manier uitleggen wat je bedoelt met hard?

6

Hoy, eiwit met suiker  au bain marie verwarmd. Toen alle suiker weg was gesmolten laten mixen stand tien van kitchen aid. Met een kom met koud water en ijsblokjes erin de massa laten koud worden. Toen beetje bij beetje boter erdoor. Ik heb het eerder gemaakt maar aptijd was het lekker zacht romig als het een paar uur buiten de koeling had gestaan. Dit keer vond ik het net als een blok feta kaas. Niet echt super hard maar ook niet zacht. Het was wel echt frisjes in de zaal zelfs het kapsel was koud alsof het net uit de koeling kwam .ik vond het echt zonde want de taart was erg mooi gekomen . Ik heb geen idee hoe ik een foto moet posten anders had ik het geplaatst.

7

Ander merk boter gebruikt?

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>