1

Onderwerp: Mijn eerste strik! [feedback]

Hoi allemaal!

Ik heb als cadeautje deze taart gemaakt voor mijn buurvrouw. Ze is bevallen van een jongetje. Voor de verjaardag van haar andere twee zoons komt ze vaak bij mij voor een taartje, dus ze is een trouwe klant. Ik heb het idee van internet, volgensmij van felicitaartjes.
Ben benieuwd wat jullie van de strik vinden.
De taart zelf heb ik op drie temperaturen gebakken, maar nog wil hij niet hoog worden  :(  Vind al de hoge taarten die ik hier tegenkom juist zo mooi, dus baal ervan dat het maar niet lukt. Dus als iemand nog meer tips heeft, dan hoor ik dat graag!

Groetjes DotjeSlagroom

http://www.mijnalbum.nl/Foto-L4KQCNHF.jpg

2

Re: Mijn eerste strik! [feedback]

ziet er goed uit
toch als ik wil dat mijn taarten hoger worden doe ik er meer beslag in

miss schreef:

ziet er goed uit
toch als ik wil dat mijn taarten hoger worden doe ik er meer beslag in

Dankjewel! Dat is inderdaad ook een idee. En dan misschien met bakpapier de rand verhogen of hoeft dat niet?

4

Leuk...

Ik kreeg als tip om de eieren een paar minuten in warm water te doen. Sowieso niet direct uit de koelkast gebruiken maar op kamertemperatuur... Dan afbakken op 160 graden... Afhankelijk van het formaat het aantal minuten aanhouden... Bij mij gaat t altijd goed... En komen de taarten mooi hoog uit de oven...

Succes!!

Neem ook eens een kijkje op www.joses-cakespecialties.nl

5

mijn eieren zitten nooit in de koelkast
en ik verhoog de bak rand dan met bakpapier (niet bij een 10 cm rand/bakblik ) schijnen  ze ook weer wat hoger van te worden
de blikken die ik nog ga aanschaffen worden bij mij allemaal 10 cm hoog ik vindt de hoge taarten gewoon zo mooi

6

Ik neem de hoeveelheid beslag ook vaak wat aan de ruime kant om wat meer hoogte te krijgen

7

Ik vind de hele taart mooi dus je strik  :thumb: