Onderwerp: Hulp bij planning
Bakdames,
Hééél graag jullie hulp gevraagd bij een planning van een 3 laags stapeltaart en 10 cupcakes voor de verjaardag van het nichtje van m'n vriend die 3 jaar wordt
De taart is voor zaterdag 2 februari overdag, ik ga hem zelf brengen. Helemaal van Spijkenisse-Den Haag met 3 taarten en 10 cupcakes in de auto ohoh..
Nu werk ik de dagen daarvoor dit:
Woensdag de 30e werk ik: een avonddienst van 15.00-23.00
Donderdag de 31e werk ik: een dienst van 13.00-21.00
Vrijdag de 1e werk ik: voor alsnog een dienst van 15.00-23.00 maar dit kan nog veranderen vanwege verhuizing van m'n locatie..
Een taart van 25cm, 20cm en 15cm en 10 cupcakes.
Gevuld met buiten de koelkast houdbare vullingen, dus dat is fijn!
Maaaar, wanneer zal ik nou beginnen met wat?
Voordat ik ga werken kan ik aan de slag maar na 23.00 niet meer, te laat
Het moet een prinsessentaart worden, niet heel uitgebreid maar lekker meisjesachtig, roze met glans enz.
Ik maak geen boetseersels erop, dus geen echt heel tijdrovende dingen.
Ik wil wel dat de taarten zo vers mogelijk zijn uiteraard.
De cupcakes wil ik vullen met een zelfde crème als in de taart, met een prinsessen-dingetjes erop.
Eventueel kan ik de taarten eerst bakken en dan allemaal in de vriezer stoppen, zodat ze van te voren klaar zijn om bekleed en versierd te worden, maar dan moet ik wel ruimte maken in m'n vriezer..
Mijn idee:
- Als ik woensdag voor het werk, alle taarten nou bak en na afkoelen in de vriezer stop.
- Donderdag zorgen dat ik alle versiersels enz. klaar heb liggen en de vullingen maak.
-Vrijdag alle taarten bekleden en versieren. (marspein heb ik voor het gemak gekleurd gekocht, doe ik normaal nooit maar als ik alle marspein nog zelf moest kleuren ben ik nog langer bezig )
Nou vergeet ik de cupcakes helemaal Die dan evt. ook donderdag bakken en vrijdag versieren?
Hebben jullie tips/idëeen hierover?
Sorry voor het lange verhaal, en alvast hartstikke bedankt!