Onderwerp: Een jaar er tussenuit voor een patisserie opleiding?
Ik weet niet zeker of mijn onderwerp hier goed staat.. Maar ik ben een studente econometrie. Ik studeer dus toegepaste wiskunde. Nu is het zo dat ik heel hard moet werken voor mijn opleiding. En eigenlijk zijn mijn hersenen het heel hard over wiskunde sommen moeten nadenken even helemaal zat..
Ik haal hopelijk dit jaar mijn bachelor diploma en heb daarom de mogelijkheid om een (half) jaar iets anders te gaan doen dan meteen met de bijbehorende master opleiding te beginnen.
Ik zit er aan te denken om een (half) jaar te stoppen en een patisserie opleiding van een jaar te doen. Nu vroeg ik me af of er mensen zijn die hier ervaring mee hebben. Is het een goed of slecht idee? Waar moet ik rekening mee houden? Heeft iemand goede ervaringen met een 1 jarige opleiding? Ik denk dat je dit misschien nooit meer kunt doen als je eenmaal aan het werk bent?
Ik heb informatie gezocht en bijvoorbeeld de patisserie opleiding gevonden van culinair cetrium beverwijk. (http://www.culinaircentrumbeverwijk.nl/ … ?pagina=41)
Maar hoe kom ik er achter of dit niveau te hoog of te laag voor mij is? Ook zijn veel opleidingen bedoeld voor mensen met al een MBO opleiding in de juiste richting, maar die heb ik niet. Alleen mijn bak ervaring tot nu toe.
Ik zou het leuk vinden als mensen wat advies voor mij hadden! Met alle reacties ben ik blij.