1

Onderwerp: Vraag over botercreme

Ik heb de botercreme mix uit de winkel (die van f*n m*x)

Nu lees ik hier de ene keer dat je met die mix met water wel kunt vullen en afsmeren.
Maar ook weer niet.

Ik ben nieuw met het bakken en in de winkel werd mij verteld dat ik na het snijden van het kapsel voordat ik de vulling erop deed eerst een dun laagje van de botercreme moest doen. Bij een natte vulling een dijkje moet maken en daarna de taart er ook mee kon afsmeren.

Wat klopt???? :think:

En ik lees overal 1:1 maar wat betekend dat mbt tot deze mix die ik heb?

Groetjes Kirsten

2 Laatst bewerkt door Carien (29-11-2012 12:13)

Re: Vraag over botercreme

Sommigen zeggen dat het prima kan, afsmeren met bcmix (mits de gebruiksaanwijzing juist gevolgd is).
Sommigen zeggen dat dat helemaal niet kan, dat je met 1:1 dijkjes moet maken en moet afsmeren.

Feit is wel dat in geval van smeltende fondant, er best vaak bcmix onder zit....

Feit is ook dat je over 1:1 geen smeltende verhalen hoort.

ajjjjj, deed ik iets heeeeeeel doms :grr:  M'n oorspronkelijke bericht bewerkt ipv geciteerd..... Ik heb het nu weer teruggezet zoals het ongeveer was...

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

3

Maar wat is 1:1  ?

4

Kirstenvf schreef:

(die van f*n m*x)

Merken hoeven hier niet gecensureerd te worden hoor :S Bedoel je FunCakes? Of iets anders?

Een recente discussie hierover vind je hier:
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=210978

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

Kirstenvf schreef:

Maar wat is 1:1  ?

1 deel boter, 1 deel poedersuiker, gelijke delen dus.

6 Laatst bewerkt door Carien (28-11-2012 22:40)

ah :D