1

Onderwerp: Mixer of keukenmachine?

Aangezien ik het taarten bakken steeds verslavender vind worden wil ik overgaan op een mixer met kom of een keukenmachine. Ik bak nog niet zo vaak dat ik er heel veel geld aan uit wil geven, dus ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met het maken van een keuze. Daarom heb ik nog een paar vraagjes:
- hoeveel vermogen moet een mixer hebben
- welke mixer gaat ook langs de randen en de bodem
- hoe groot moet de kom zijn? (liters)
- kan een mixer ook goed botercreme ed (dikkere mengsels dan biscuit) aan, of moet ik dan echt over op een keukenmachine?
- vanaf welke prijs is een goede keukenmachine te koop?

Sorry voor al deze vragen, maar ik wil liever niet iets kopen waar ik over een half jaar spijt van heb.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

2

Re: Mixer of keukenmachine?

Ik ben ook beginnend en bak nog niet zovaak taarten. Had geen goede mixer dus ben meteen overgaan op een keukenmachine. Kun je voor veel meer dingen gebruiken dan alleen het maken van beslag en botercreme. Je moet er alleen wel ruimte voor hebben.
Ik heb de kenwood km286 gekocht voor 200eu en ben er heel tevreden mee. Was toen wel in de aanbieding maar voor die prijs heb je wel een goede keukenmachine met genoeg vermogen.
Dus ja..Ik raad een keukenmachine aan.

3

Ik heb een keukenmachine staan (een gewone hoor, niet eentje met zo'n kom erop) en een mixer. Ik gebruik altijd mijn mixer. Die kan de eieren veel beter opkloppen en hij kan ook zwaar deeg aan (wel met de deeghaken) zoals bijvoorbeeld appeltaart- of speculaasdeeg. Bovendien zie en voel je veel beter wat er met je werk gebeurt. Ik heb een gewone Phillips met 3 standen, perfect. Het enige nadeel is dat je 10 minuten staat te mixen en die tijd doe je niets anders. Dat is met een keukenmachine anders. Maar goed, bakken doe je toch voornamelijk voor de lol en wat is nou 10 minuten.

Tieneke

4

Bedankt voor jullie reactie. Ik heb vanavond een silvercrest keukenmachine bij de Lidl gekocht. Veel mogelijkheden en ik lees goede ervaringen!

5

Kijk dit is al weer een ideetopic.....
Ik heb dus net mijn mixer in de soep gedraaid, dus ben ook op zoek naar een nieuwe variant. Als ik het zo lees kan ik dan beter voor een handmixer gaan met een kom. ik wil wel heel graag zo´n duurdere maar dan wacht ik daar wel even mee tot mijn verjaardag.