1 Laatst bewerkt door Carien (11-11-2012 18:08)

Onderwerp: .... m'n hoofd teruggevonden.....

Murphy was van de week op bezoek en had gezellig de hele familie meegenomen  :s  :/  (een klein deel van wat er gebeurde staat hier http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … id=211300)
Jullie willen niet weten wat er nog meer misging (ik stond met m'n afgesmeerde taart bij de kliko ipv de koelkast... werd gelukkig net op tijd 'wakker'.... om maar iets kleins te noemen :rolleyes:  :grr: ).

Maar goed, de taart voor vriendinnetje: ze wilde graag een border collie op een aquakleurige taart.
https://lh3.googleusercontent.com/-rVwQGf2cVZE/UJ_Uq708qLI/AAAAAAAAWvE/4PiE_IHsGO4/s800/IMG_5772%2520%2528Kopie%2529.JPG
https://lh5.googleusercontent.com/-wgEoF92f0wo/UJ_Uq_xa2jI/AAAAAAAAWvA/-jOFLbBzmMM/s800/IMG_5777%2520%2528Kopie%2529.JPG
Marsepein, gevuld met melkchocmeringuebotercrème, aardbeiensaus en lemoncurd; afgesmeerd met witte chocganache.

Taart voor dochter (deze mocht ik helemaal zelf beslissen :D ; haar strikte orders waren voor een uiltaart (staat in 3D)).
https://lh6.googleusercontent.com/-YtUyPK19CxE/UJ_UrTyVgOI/AAAAAAAAWvM/ZOdbJPL5VKg/s800/IMG_5795%2520%2528Kopie%2529.JPG
:think:  :s was echt superstrak, in het echie geen kreukel te zien :grr:

https://lh5.googleusercontent.com/-nRfh5pbWunY/UJ_UriIHZTI/AAAAAAAAWvQ/QoDE-faBn_k/s800/IMG_5796%2520%2528Kopie%2529.JPG

Marsepein, gevuld met Rudolphs perenroom met stukjes peer, krokante amandelsnippers, melkchocmbc (dus), afgesmeerd met witte chocganache.
De combi was errug lekker :Y

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

Re: .... m'n hoofd teruggevonden.....

Nou Carien, als je taarten er zo mooi uitzien terwijl de hele familie Murphy op bezoek is geweest, dan heb je je hoofd snel genoeg teruggevonden. 1000X :thumb:  (en nu de 3D kijken)

3

Ook deze zijn weer  :thumb: enne die kreukels in de paarse taart zijn vast een weerkaatsing van de onder plaat.

Christine.

Jeetje wat zijn ze mooi!
Ik was al aan het meelezen geslagen op je andere topic. Ik kon je alleen niet helpen. Puur voor de tips las ik mee.
Maar wat een pech bij elkaar zeg!
Gelukkig is het uiteindelijk allemaal goed gekomen.
Ik vind je paarse taart ook qua vorm zo mooi!!!!

Groetjes! Enne, bedankt voor alle inspiraties!!!
Wil je meer zien wat ik maak? www.ingrids-baksels.webnode.nl

5

De taarten zijn ondanks de tegenslagen super geworden. Ik vind vooral de paarse voor je dochter mooi.

Van al die dingen is in ieder geval in je taarten niks te zien, ze zijn leuk geworden!  :thumb:

7

:thumb: Heel geslaagde taarten, zelfs met Murphy en gedeeltelijk zonder hoofd. ;)
En wat lekker weer. :9

Denk in mogelijkheden, niet in beperkingen!

Zo, dat heb je hem toch maar mooi geflikt in die stress.  :Y Vind ze allebei heel mooi. Zou het niet hebben gedurfd, een collie, dus leuk om te zien hoe mooi dat uit kan pakken met een beetje gevoel er voor!

Moets wel lachen om je verhaal, zie je al bij de kliko staan.. uh.. nee.. dat zag er normaal toch anders uit..  :D

Die perenroom is lekker, he! En je combi's klinken verrukkelijk.

9 Laatst bewerkt door Carien (11-11-2012 23:07)

Die room is erg lekker, alleen wassie wel errug stijf geworden :think: een soort van drilpudding :s Of Murphy zich daar ook al mee bemoeit had weet ik niet, maar volgende keer doe ik iets minder gelatine denk ik :think:
De stukjes peer en amandelen erbij maakten het echt af :Y

:o ben ik nog helemaal vergeten je te bedanken voor de steun in het andere topic :o ; ik was steeds zo blij met je antwoorden :thumb:  :thumb: , opzoekkunsten in de heilige bijbel en andere heiligheden  O-)  ;) :thumb: 
Ik heb werkelijk geen idee welke verhouding ik gebruikt heb voor de choc-mbc :rolleyes: Het was iig wel lekker :Y en helemaal niet zo zoet :) Ik wist alleen nog dat ik de MBC van 6 eiwitten had gemaakt, dus iets meer choc gedaan dan jij aangaf, geproefd en daarna nog maar wat bijgegoten....
Dit is echt een nooit meer na te maken vulling geworden :s  ;)
Superdank voor je medewerking daar aan :)  :thumb:  :thumb:

Ik denk dat de aanblik van de kliko me ook wakker schudde :Y  :s Ik was ook zooo bang dat toen de taart voor Anne klaar was, dat ik 'm zou laten vallen ofzo :s 
Pfff, dan is taarten echt effe niet meer leuk hoor :nooo
:shh: ben intussen alweer aan het bedenken voor de volgende, dus komt goed ;)

10

Graag gedaan, vond het leuk om te doen. Jammer dat we je ganache niet konden redden!

Neem aan dat je de perenroom bedoelt van de 'krokante perentaart"? Was bij mij ook een keer stijver dan ik nodig vond. Niet meteen drilpudding, maar wel stijver dan een Zwitserse room, terwijl dat hetzelfde idee is. Blaadje gelatine minder is een goed idee om eens te proberen! De andere keer vond ik hem dan juist wel weer goed.
Anders kan het liggen dat je de room te lang doorkookt of het mengsel aan het eind te ver door spatelt met de slagroom, zodat je de lucht van de slagroom er weer uit spatelt. Doe je het met de 'familie maken' techniek? Heb ik ook van rudolf geleerd. Slagroom net niet helemaal stijf kloppen. Eerst een klein deel van de slagroom door de room, die slaat dan dood, maar dan heb je het stijve mengsel vast wat open gemaakt, dan ene helft erbij, goed door roeren tot alles gemengd is en dan aan het eind heel voorzichtig de laatste helft erbij en nauwelijks meer spatelen. 

Haha, en moet wel lachen om je laatste zin. Heel herkenbaar trouwens. Verslaving aan de kick als het tóch lukt, denk ik.

11

Mieperdepiep :thumb:  dat recept :Y ; ik wist het niet meer, heb het proberen terug te zoeken, maar kon't nie vinden :nooo (ik heb alleen het perengedeelte opgeslagen ;) ).
:think: volgende keer (over 2 weken al, ze hadden gehoord over een lekkere vulling ;) ) maar eens familie maken dan :)
Ik heb nu de slagroom in 1x bij de perenroom gedaan en voorzichtig gespateld. Had er geen likeur door, maar da's maar 5 eetlepels, zal toch niet zoveel uitmaken :think:

12

Je zou die extra eetlepels likeur kunnen vervangen door extra eetlepels perensap, misschien maar meteen meekoken met de rest voor de houdbaarheid, maar maakt inderdaad ook niet meteen superveel verschil. Zou het 50 cc zijn samen? Misschien alle beetjes samen? Beetje meer sap + dat familiemaken?  :think:
Is ook al weer wat lang geleden.. maar kan me herinneren dat bij beide keren bij mij de perenroom wel minstens yoghurtdikte was, smeerbaar dus, maar uiteindelijk bij 1 in de taart na nog langer opstijven het wel flink stevig was. Maar niet drilly..
Of toch wel?? :o Had er toevallig een foto van gemaakt. :http://www.deleukstetaarten.nl/forum/viewtopic.php?id=197067
Dit was denk ik die net te stijve, en als ik naar de foto kijk, denk ik tóch maar een gelatine blaadje minder, want is dus uiteindelijk nog best een (te) stevig roompje, vind je niet? 

Leuk dat er al om herhaling wordt gevraagd bij jou! Dat is toch het beste compliment, niet.

13

als we dan toch gaan showen  ;) https://lh4.googleusercontent.com/-4njRx-gMDRI/UKFvaDmq4oI/AAAAAAAAWwE/qWWB9Lnvvj0/s640/IMG_5809.JPG
't was de bovenste (met paarse laag marsepein)

14

Oef, krijg honger hier! Ook in die appeltaart trouwens. Je moet ze vaker laten zien, hoor, want ziet er té lekker uit om ons te onthouden!

Vind die perenroom van jou er zelfs nog smeuïger uit zien dan die van mij, hoor!! Daarbij vergeleken kan die van mij nog wel 2 blaadjes minder hebben.  ;)

15

was m'n Fb-foto van vanmorgen ;) : maandagmorgen... restjes opmaken.... heeeel vervelend :D