1 Laatst bewerkt door Maaike_87 (06-11-2012 22:20)

Onderwerp: Kitchen Aid: te duur of een investering?

Ik had al eerder een topic gemaakt over wat de ervaringen met de keukenmachine zijn, maar vraag me toch wat af over de kitchenaid. Ik lees op het forum vaak berichtjes als "Ik heb een kitchenaid, niet te vergelijken met anderen". Is het echt zo dat de Kitchen aid veel beter is dan andere keukenmachines? Haalt hij bijvoorbeeld alles mooi van de bodem en de zijkant? En kan je er ook kleine hoeveelheden in mixen?

Ik wilde eigenlijk voor een Kenwood gaan, waarschijnlijk de Kmix. Deze vind ik ook een hoop geld, maar nog redelijk betaalbaar. De Kitchen aid vond ik in eerste instantie veel te duur (wat een prijzen!!), maar aan de andere kant: wellicht een goede investering?

Wat raden jullie aan? Hopelijk heeft iemand ervaring in het verschil tussen een Kitchen aid en Kenwood (of ander merk). Ben erg benieuwd en hoop dat iemand hier meer over weet. Alvast bedankt!

2

Re: Kitchen Aid: te duur of een investering?

Heb geen ervaring met de Kenwood of andere merken maar zweer bij mijn KA!!!

3

Paula66 schreef:

Heb geen ervaring met de Kenwood of andere merken maar zweer bij mijn KA!!!

Mengt hij ook goed bij kleine hoeveelheden? En weet je misschien of de kop van de KA versteld kan worden?

4

Ik heb ook geen Kenwood maar ben zooooo blij met mijn KA.
Hij mengt ook goed bij kleine hoeveelheden. Wat bedoel je met de kop van KA?

5

@Riany
Met de kop van de KA bedoel ik of hij in hoogte te verstellen is, zodat hij ook bij kleine hoeveelheden de bodem mee kan nemen? Maar als ik al zo hoor dat hij kleine hoeveelheden ook goed mixed, is dat verstellen misschien geen eens nodig?

6

Ik leende vroeger de kenwood van mijn schoonmoeder en was daar zeer tevreden mee... tot ik m'n kitchenaid had! Inderdaad een stuk duurder, dus je moet wel echt weten dat je de komende jaren 'm flink veel zult willen gebruiken, maar als je antwoord daarop ja is: zeker doen!

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

7

Bedankt voor alle tips! Ik ga voor een KitchenAid!  :)

Nu nog een kleur uitkiezen.. wordt ook nog lastig! hihi er zijn er zo veel  :/

8

Ik heb ook een Kitchenaid en ja, de kop kun je in hoogte verstellen zodat ook kleine hoeveelheden goed gemixt worden.

Het is inderdaad een investering, maar ben er nog steeds erg blij mee. Inmiddels pers ik er ook mijn sinaasappels mee (met een hulpstuk) en zo heb je meerdere hulpstukken. Misschien bij de Kenwood ook, maar dat weet ik niet.

9

Ik heb hem net in de winkel besteld en morgen krijgen ze hem binnen. Ik ben zo benieuwd!! Kan niet wachten :)

10

Veel plezier met je aankoop. Wat je moet erbij kopen is de ijsmachine hulpstuk. Geweldig! Lekkere verse ijs in de zomer.

11

De Kenwood maakt ook veel meer geluid, dat vind ik persoonlijk het irritante van mijn kennie, op mijn werk gebruik ik de ka, en daar zou ik dus nu ook echt voor gaan!

heerlijke taartgroetjes van Brenda

12

veel plezier met je Kitchen aid, ik heb er ook een en ben daar zo blij mee. heb gister me rasp set binnen gekregen en heb, door tunnel sydroom, veel last van me handen. dit is echt ideaal!! binnen een paar tellen een hele zak wortels geraspt!!

Groetjes Marije van den Brink. Mijn taarten? die vind je hier: https://www.facebook.com/HetTaartenmeisje

13

Bedankt voor alle tips en adviezen!  :)

Ondertussen heb ik m'n KitchenAid en hij is super!  :thumb:
Hij staat natuurlijk mooi in de keuken, maar ik vind hem ook super handig! Heb net voor het eerst biscuit erin geklopt en dat werd heel mooi luchtig. Het zit nu in de oven.. ben erg benieuwd hoe het er straks uit komt en hoe het natuurlijk smaakt.

Gister had ik er gelijk pizzadeeg mee gemaakt (wilde hem natuurlijk direct uitproberen!  :o ). Had hem op standje 2 gezet om het rustig te mengen, maar vond wel dat hij daar wat moeite mee had. Hij maakte meer geluid en de kop bewoog wat. Hebben jullie dit ook en is dit normaal?  :think:

Ik ben er in ieder geval super blij mee!  :D

14

Ligt eraan hoeveel deeg ( pizzadeeg =brooddeeg) je erin gedaan hebt.
Brooddeeg is het allerzwaarste om te verwerken.

Misschien dat anderen dan ook beter kunnen zeggen of zij daar ook last van hebben, hoeveelheid maakt veel verschil

Ik bak en kook, gluten en tarwevrij

15

Kitchenaid is erg robuust: kan erg veel hebben, hoor, beetje lawaai is nog geen reden tot alarm. Wel goed kijken of hij niet 'van zijn plek afwandelt'! Dat had ik een keer, en dat was omdat er dus inderdaad wel iets mis was met de balans van binnen.
( Hoe kan dat, vraag je je af? Nou, hij was daarvoor uit m'n handen op de keukenvloer gevallen: is geen aanrader! :lol: Maar na een piepkleine reparatie doet ie het nu dus alweer zo'n drie jaar feilloos :Y )

Maar wat Ireen zegt is wel waar: niet TE veel deeg tegelijk mixen voor brood :Y

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

16

Veel plezier met je KA! Ik heb thuis een Kenwood prospero, gekocht toen ik nog maar pas gestart was met bakken, en ben daar best tevreden mee. Maar .... in de bakles werken we met KA en als mijn Kenwood ooit de geest geeft, dan schakel ik over!

17

Ik had er 250 gram bloem en 150 ml water in gedaan.. niet heel veel toch? Maar met het mixen van biscuit en botercreme maakt hij dat geluid niet, dus ik neem aan dat het gewoon prima is :) Hij schuift inderdaad niet van z'n plaats, dus denk gewoon omdat het wat 'zwaarder' kneden is.

Het mixen van biscuit e.d. doet hij trouwens als de beste! Helemaal bij met m'n KitchenAid  :Y

18

@maaike87, lees eens in de instructies wat jouw KA aankan mbt brood/pizza deeg.
Ik vind het ook geen grote hoeveelheid voor zo'n dure machine.
Nu is er nog garantie, dus nu de toegestane hoeveelheden testen!

Ik bak en kook, gluten en tarwevrij

19

Hij moet inderdaad veel meer deeg aan kunnen. Ik vind hem tijdens het mixen ook een brommend geluid maken. Van de week ga ik even terug naar de winkel om naar een andere machine te luisteren, kijken of die even veel lawaai maakt. Dan zal ik het gelijk even over het kneden van het deeg hebben. Vind hem inderdaad ook te duur om niet te kunnen kneden.

20

Heb je n klapkop of n lift want die klapkoppen kunnen volgens mij minder deeg aan omdat dat mechanisme niet zo veel kan hebben

21

Het is een klapkop. Maar volgens de gebruiksaanwijzing moet hij 870 gram deeg aan kunnen..