1 Laatst bewerkt door es-es (22-10-2012 17:04)

Onderwerp: assistent keukenmachine...juiste keus of niet???

hallo allemaal,

Ik dacht dat ik er uit was na weken zoeken en speuren op het internet....
Afgelopen weekend ging ik een keukenwinkel binnen om even de kitchenaid in "levende lijve" te kunnen zien.
In de winkel waar ik was verkopen ze de KA niet meer.
Ik heb er helemaal geen verstand van maar de mevrouw uit de winkel vertelde mij dat er een plastic tandwieltje in het apparaat zit wat snel stuk gaat als de motor overbelast raakt. Ze verkopen wel de assistent keukenmachine. Deze schakeld uit als de motor overbelast raakt en er zit een tijdklok op. Allemaal leuk en aardig dacht ik maar voor ik een keus ga maken wil ik eerst wat meer info hebben. op internet kan ik niet veel vinden over de assistent, op you tube zijn een aantal filmpjes waar ze voornamelijk het maken van brooddeeg laten zien. Maar hoe zit dat dan met het maken van bijvoorbeeld botercreme??
wie heeft ervaring met deze toch wel een beetje lompe (vind ik dan hahah) mixer?? al met al kan ik geen keus maken, de kitchenaid is natuurlijk prachtig maar de assistent ziet er sterk en krachtig uit...tja  :s

2

Re: assistent keukenmachine...juiste keus of niet???

Voor zover ik weet is KA een van de sterkste motoren onder de keukenmachines. Een tijdje geleden is de motor bekeken in het programma How it's made van Discovery Channel. Misschien is dat nog ergens terug te kijken. Zelf heb ik een Artisan en ben zeer tevreden.Ik maak er biscuits mee, botercreme, slagroom en ook pannenkoeken. Ik meng trouwens ook stukjes koek door creme's en dat is geen probleem.
Op T&T ben ik bij de KA stand geweest om wat informatie op te vragen over de grotere versie van KA omdat mijn ouders bedrijfsmatig stevig deeg ermee mixen. De beste man vertelde dat voor het slaan van beslag zoals dat van biscuit prima te doen is met de Artisan en dat de kans dat hij doorslaat zeer klein is. De kans is bij de grote KA niet erg aanwezig omdat deze terug schakelt op het moment dat het te zwaar voor hem wordt.
Het merk wat jij noemt zegt me niets maar zal wellicht ook een goede keuze zijn. Zit er een prijsverschil in?

3

hoi,
bedankt voor je reactie.
Ik had ook nog nooit gehoord van de assistent keukenmachine. ik denk dat hij nog niet zo heel bekent is ofzo, wie weet wel omdat het niet een goede keuze is  :x ,of omdat hij nog niet zo lang in nederland te krijgen is... O-)  ik kan er ook niet veel over vinden op internet. volgens mij is hij te koop (in de kookwinkel waar ik was) voor 650 euro. Ik heb nog niet gekeken of het ergens anders of via internet goedkoper is. Ik vind het best heel veel geld, vandaar dat ik niet zomaar een mixer ga aanschaffen :D

4

Wie weet heeft het die reden ja. Het verschilt niet veel van een KA (ik heb die van mij voor 565 bij een actie gescoord bij Duikelman in Amsterdam). Ik zou inderdaad goed rondkijken voor je besluit welke je koopt. Overweeg ook de Kennie?

5 Laatst bewerkt door xuxa5480 (05-11-2012 14:01)

kijk eens op markplaats..
KA 45 voor 399
http://zakelijk.marktplaats.nl/horeca-k … 1&fs=1

ik weet niet of het deze is die je bedoeld

99% van de computer fouten zit tussen de stoel en het toetsenbord

6

Volgens mij was de KA 45 bij de Sligro E299

7

Gaat dat dan om de classic of om de artisan?