1 Laatst bewerkt door es-es (22-10-2012 17:04)

Onderwerp: assistent keukenmachine...juiste keus of niet???

hallo allemaal,

Ik dacht dat ik er uit was na weken zoeken en speuren op het internet....
Afgelopen weekend ging ik een keukenwinkel binnen om even de kitchenaid in "levende lijve" te kunnen zien.
In de winkel waar ik was verkopen ze de KA niet meer.
Ik heb er helemaal geen verstand van maar de mevrouw uit de winkel vertelde mij dat er een plastic tandwieltje in het apparaat zit wat snel stuk gaat als de motor overbelast raakt. Ze verkopen wel de assistent keukenmachine. Deze schakeld uit als de motor overbelast raakt en er zit een tijdklok op. Allemaal leuk en aardig dacht ik maar voor ik een keus ga maken wil ik eerst wat meer info hebben. op internet kan ik niet veel vinden over de assistent, op you tube zijn een aantal filmpjes waar ze voornamelijk het maken van brooddeeg laten zien. Maar hoe zit dat dan met het maken van bijvoorbeeld botercreme??
wie heeft ervaring met deze toch wel een beetje lompe (vind ik dan hahah) mixer?? al met al kan ik geen keus maken, de kitchenaid is natuurlijk prachtig maar de assistent ziet er sterk en krachtig uit...tja  :s

2

Re: assistent keukenmachine...juiste keus of niet???

Voor zover ik weet is KA een van de sterkste motoren onder de keukenmachines. Een tijdje geleden is de motor bekeken in het programma How it's made van Discovery Channel. Misschien is dat nog ergens terug te kijken. Zelf heb ik een Artisan en ben zeer tevreden.Ik maak er biscuits mee, botercreme, slagroom en ook pannenkoeken. Ik meng trouwens ook stukjes koek door creme's en dat is geen probleem.