1

Onderwerp: botercreme roosjes?

zag ik nou serieus ergen dat ze botercreme roosjes spuiten???!!!
Hoe doe je dat dan (ik snap wel hoe het gaat), met gewone botercreme, dat is toch te slap, en als het dan even uit de koelkast is zakt het in?

Mijn website: Presentaart

2

Re: botercreme roosjes?

Dat is amerikaanse icing, ook een soort botercr

3

Re: botercreme roosjes?

ik heb dinsdag botercreme bloemetjes gespoten op een stuk bakpapier maar het duurt zo lang voor ze droog worden! 

kan je ze alleen maar rechtstreeks op de taart spuiten of gaan ze toch nog drogen?
moet ik ze in de koelkast leggen of niet?

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010

4

Re: botercreme roosjes?

ik weet niet hoe het is met roosjes maar mijn gespoten randen rond de taart met botercreme extra zijn altijd heel mooi stevig en blijven ook scherp in de randjes als je begrijpt wat ik bedoel, het zakt niet in. :)

5

Re: botercreme roosjes?

Botercr

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

6 Laatst bewerkt door dutchdecorator (11-08-2006 08:47)

Re: botercreme roosjes?

Je kunt heel goed rozen van botercreme spuiten maar hebt eigenlijk een crisco recept nodig(zie ook mijn site daar staat het wilton recept) Omdat boter te veel water bevat en de creme daardoor slapper wordt.
(het gaat dus wel met boter maar dan moet je het water uit het recept weglaten zie onder spierwitte botercreme)
Als je bloemen op bakpapier spuit kun je ze invriezen en dan heel voorzichtig op de taart plaatsen want botercreme word miet droog het krijgt alleen een soort korstje. je rozen kun je met een schaartje van de nagel halen en ze dan meteen op de taart zetten.
(Als je in Ameerika de wilton klassen doet beginnen ze daar meteen met botercreme rozen de fondant roos doen ze daar pas in cursus drie(de"bruids"taarten cursus waar ze je ook voor het eerst leren een taart met fondant te bekleden) wat een omgekeerde wereld met hier he!)

Mijn Taarten en workshops vind je op mijn site!
Een bijzondere dag verdient een bijzondere taart!

7

Re: botercreme roosjes?

Hee bizar, zelfs mijn dochtertje van 5 kan fondant roosjes maken. En spuiten is voor haar nog echt moeilijk hoor!! Maar ja, het zijn dan ook geen kindercursussen bij Wilton en bij kinderen werken veel dingen anders dan bij volwassenen....... :D

Groetjes,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

8

Re: botercreme roosjes?

nou bedankt voor de antwoorden! Ik heb (nog) geen icing set (alleen een blokker spuitding waar ik alleen dropflowers mee kan maken en golven enzo), dus het zit er nog even niet in, maar ik wil er wel graag een, dus denk dat ik zeer binnenkort aan de slag ga :D Ik weet in ieder geval hoe en wat, maar vroeg het me gewoon af.
Met marsepein/fondant lijkt me toch wel makkelijker, als een blaadje niet goed is kan je gewoon een nieuw blaadje maken! Maar toen ik veel roosjes voor de bruidstaart moest maken dacht ik: volgend jaar wordt het spuiten van roosjes, lijkt me iets sneller, zodra je het kan dan. (mijn schoonzusje gaat in juli trouwen en die heeft me alvast gevraagd... :D:D:D:D)

Mijn website: Presentaart

Re: botercreme roosjes?

Spuiten gaat idd veel sneller en je wordt er heel snel handig in.
als er een niet naar je zin is doe je je botercreme gewoon weer in het bakje en begin je op nieuw.
je kunt wel mider realistisch werken met kleurschakeringen ed.
je kunt bijv. wel een donker randje aan de blaadjes krijgen .
Groet saskia

Mijn Taarten en workshops vind je op mijn site!
Een bijzondere dag verdient een bijzondere taart!

10

Re: botercreme roosjes?

Ik heb het idee dat het ook verschil maakt bij de soort roomboter die je gebruikt voor botercreme.
Ik gebruikte eerst elke kaar grasroomboter en heb nu een keer de goedkoopste geprobeerd (die met de blauwe ruitjes) en die botercreme bleef veel steviger dan de grasbotercreme ! (Steviger maar ook ietsje minder lekker vond ikl ;-) )

Groetjes Nicole

11

Re: botercreme roosjes?

ik heb ook een keer de grasboter gebruikt, omdat jij volgens mij zei dat dat het lekkerst was. Het was inderdaad erg lekker maar ook heeeeel slap, ik dacht eerst dat ik iets fout gedaan had, toen bedacht ik pas dat het andere boter was.
Met gewone roomboter vind ik het ook heel lekker hoor, en een stuk beter kwa stevigheid.

Mijn website: Presentaart

12

Re: botercreme roosjes?

Hier staat een duidelijk filmpje over het maken van roosjes met botercreme:

http://www.foodnetwork.com/food/ck_dm_baking

Kies het filmpje: Cake Flowers, zet het geluid van je computer aan, en scroll weer iets naar boven. Sowieso vind ik alle filmpjes op deze site erg leuk!

Groetjes, Car 
Uno per Uno Workshops