Onderwerp: Boerenkooltaart: ideeën gezocht!
Goedemorgen baksters!
Van de week ben ik 25 geworden, dus dat gaan we zaterdag vieren met de familie. Mijn moeder kwam met het geniale idee om een boerenkooltaart te maken, aangezien het huis was gevuld met de geur van boerenkool die mijn oma stond klaar te maken, terwijl ik werd geboren.
Het was eigenlijk een grapje van mams, maar ik vond het nieteens zo'n gek idee.
Dit is wat ik van plan ben:
Ronde biscuit bakken en de rand van de bisuit iets verhogen zodat deze een opstaande rand krijgt.
Zwart bekleden, zodat de taart een pan wordt.
bovenop de taart -dus in de pan- gemarmerde wit en groene marsepein leggen en deze opruwen met een tool. Rode en bruine chocoladefondant mengen zodat er een rookworstkleurtje ontstaat, hiervan wordt uiteraard de rookworst gemaakt die in de boerenkool komt te liggen.
Uiteraard mag het kuiltje jus ook niet ontbreken, dit wil ik maken van gesmolten chocola of gesmolten chokotoff.
Van roze en witte fondant maak ik spekjes.
Om de pan heen wil ik nog wat meer decoratie, zodat het zwarte van de pan een beetje breekt.
Heeft iemand van jullie een creatief idee? Zelf zat ik te denken aan een geruite theedoek maken van fondant. Maar ideeën zijn altijd welkom.
Dan vroeg ik me ook af hoe ik de rookworst zou kunnen maken. Het lijkt me niet lekker om een rol fondant neer te leggen.
Is het een idee om dit op dezelfde manier te boetseren als cakepops?