1 Laatst bewerkt door sweetlovely (15-10-2012 20:10)

Onderwerp: fortuna taart

hoi,

heb nog nooit zoveel pech gehad met een taart :S
De biscuit zelf zowat 3 keer moeten bakken
Heb hem niet goed rond gekregen :S
Voor de eerste keer gepuzelt dat ging wel iets beter dan verwacht zowat 1 jaar geleden ook geprobeert voor me zelf maar die was toen niet goed gelukt.
de opdracht gevers waren wel erg tevreden er over
graag tips en feedback over deze taart.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-RGXU7SUA.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-GHWRFJQU.jpg

2

Re: fortuna taart

Ik vind de 5 mooi! Welke uitsteker is dat? Wel jammer dat de taart niet rond wilde worden. En begrijp ik goed dat je taarten op bestelling maakt?

Kaasblogjes: Licht verteerbaar leesvoer, lekker voor bij de borrel of als tussendoortje. Check www.facebook.com/kaasblogje

3 Laatst bewerkt door Carien (15-10-2012 21:00)

:think: hoezo kreeg je 'm niet rond dan? :think: welke (soort) bakvorm gebruik je dan?

eerlijk gezegd... :o heb ik op het www gekeken wat het logo is  :o
Maak het jezelf de volgende keer wat makkelijker door het logo groter te maken, de taart heeft ruimte genoeg :Y

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

4

Ahw ik snap helemaal wat je bedoeld!
Bij mijn eerste bestelling ging alles fout: de biscuit stroomde helemaal over de rand van het bakblik in de oven, dus opnieuw gemaakt.

2de laag in de oven, viel de stroom uit! :O ik snel naar mijn ouders gefietst met een loei hete bakvorm in mijn tas, noem maar op. ik weer terug naar huis. toen ik mijn botercreme maakte ontplofte mijn mixer!!

Dus ik weer op mijn fietsje naar mijn ouders (weer 20 min heen en terug kwijt:O). Wat een gedoe.. mijn taart was ook niet top geworden, maar de klant vond hem geweldig...

Moeders: 'dan neem je volgende keer toch mijn auto mee?'
RRrrrr... dat ik daar niet eerder aan had gedacht.. :(

Haha wat betreft jouw taart: leuk idee om de kleur niet helemaal door te kneden, leuk speels effect! en de balletjes onderaan maken het natuurlijk altijd helemaal af..

Lust zelf geen marsepein.. *schaam*

5 Laatst bewerkt door sweetlovely (16-10-2012 11:21)

die 5 is van een koek uitsteker

6

Denise92 schreef:

Ahw ik snap helemaal wat je bedoeld!
Bij mijn eerste bestelling ging alles fout: de biscuit stroomde helemaal over de rand van het bakblik in de oven, dus opnieuw gemaakt.

2de laag in de oven, viel de stroom uit! :O ik snel naar mijn ouders gefietst met een loei hete bakvorm in mijn tas, noem maar op. ik weer terug naar huis. toen ik mijn botercreme maakte ontplofte mijn mixer!!

Dus ik weer op mijn fietsje naar mijn ouders (weer 20 min heen en terug kwijt:O). Wat een gedoe.. mijn taart was ook niet top geworden, maar de klant vond hem geweldig...

Moeders: 'dan neem je volgende keer toch mijn auto mee?'
RRrrrr... dat ik daar niet eerder aan had gedacht.. :(

Haha wat betreft jouw taart: leuk idee om de kleur niet helemaal door te kneden, leuk speels effect! en de balletjes onderaan maken het natuurlijk altijd helemaal af..

Gelukkig ben ik niet de enige wie dat probleem heeft

7

Carien schreef:

:think: hoezo kreeg je 'm niet rond dan? :think: welke (soort) bakvorm gebruik je dan?

eerlijk gezegd... :o heb ik op het www gekeken wat het logo is  :o
Maak het jezelf de volgende keer wat makkelijker door het logo groter te maken, de taart heeft ruimte genoeg :Y

had een ronde bakvorm maar als je de biscuit zowat 3 keer moet maken  omdat steeds de oven gek gaat doen :S  Daardoor van alle drie de biscuit het beste uitgeneden en dan stapelen dus dan is hij niet zo recht als de biscuit en oven wel mee werken

8

die van 5 is een koek uitsteker die wat wendy ook gebruikt in haar boek  1 jaar vol taart