1

Onderwerp: eerste keer ganache

eerste keer ganache gemaakt, geen idee of de slagroom goed warm is geworden want heb helaas geen thermometer (binnenkort even aanschaffen) Dus heb hem voor de zekerheid maar gewoon in de koelkast gezet!

hij is alleen totaal niet strak. je ziet precies de vulling randen, misschien had ik hem nog een keer moeten overgieten nadat ie een beetje opgestijfd was? of weet iemand anders hoe ik hem goed strak krijg?

ben wel erg benieuwd hoe het smaakt. hij is lekker voor mezelf, dus straks lekker smullen!

http://sphotos-d.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/252537_387711714634881_1641466193_n.jpg

2

Re: eerste keer ganache

zag hem net al voorbij komen op facebook
lekker smullen zometeen!

je kan de taart ook eerst strak afsmeren met iets opgeklopte ganache en daarna overgieten

dan zal ie al een stuk strakker zijn!

wil je meer van mijn creaties zien?  neem dan eens een kijkje op facebook:   https://www.facebook.com/dezoetesensatie

3

dank je voor de tip! ga ik onthouden voor de volgende keer. want die komt er zeker, jeetje wat is ganache lekker!!!!!!!!

Hoi,

Prachtig figuurtje op je taart!
Wat je ook nog kunt doen, is je taart na het afsmeren even in de koelkast laten opstijven. Na een half uur eruit halen en met een paletmes (onder de warme kraan en afgedroogd daarna) nog een keer de taart afstrijken. Heb ik in de opleiding patisserie geleerd en werkt ook heel goed.

5

ik vind de bovenkant wel heel leuk !

6

Heel mooi!! Hoe heb je de bovenkant gemaakt?

7

Ziet er heeeeerlijk uit!

Life takes you to unexpected places, love brings you home

8

Je kunt je taartje ook eerst afsmeren met slagroom, dan in de frigo goed koud laten worden en nadien overgieten

9

CarlienJ schreef:

Heel mooi!! Hoe heb je de bovenkant gemaakt?

ik had het laatst gezien op youtube, maar nu kan ik het niet meer vinden. je doet eerst de ganache er overheen. en dan gesmolten witte chocolade in een spuitzak, klein gaatje en eigenlijk in een soort swirl van buiten naar binnen. daarna met een sateprikker streepjes trekken van buiten naar het midden!

10

Gaaf die bovenkant!

11

Ziet er heerlijk uit, ganache is inderdaad erg lekker! Die bovenkant is erg leuk gedaan  :thumb:

12

Ziet er heerlijk uit!
En de bovenkant is erg leuk idd!

13

oeh, mjammmmm :9 en  :thumb:

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

14

mmm ziet er erg mooi, en heerlijk uit!!