1

Onderwerp: Ik zie door de keukenmachines het bos niet meer....HULP!

Hoi!
Ongetwijfeld al meerdere topics over gestart, maar wat zijn nu echt de voor -en nadelen van de kitchen aid versus de kenwood? En welke typenummers zijn dan echt goed? Kenwood heeft zo veel verschillende soorten dat het me gewoon niet goed lukt uit te vogelen waar de verschillen nou precies zitten.
Kan één van deze machines ook marsepein kleuren? Doet iemand dat van jullie? Het lijkt me zo heeeeeerlijk als een apparaat dat voor mij zou kunnen ovenemen!

Hoor graag jullie reacties!

Re: Ik zie door de keukenmachines het bos niet meer....HULP!

Hoi,

Ik heb een Kenwood en wil niets anders meer.
Overigens kun je geen marsepein kleuren in een van deze apparaten hoor dan gaat je machine stuk. Zou zonde zijn toch.

Mijn Kenwood heet: major.
Ingevoegd hierbij een filmpje waar onderaan staat welke beter zou zijn: http://www.youtube.com/watch?v=-eBiqBmPBO4

3

Heb zelf een Kenwood Patissier en is in principe een prima machine. Alleen nu zo'n twee jaar later merk ik dat ie wel aan vervanging toe is, ik durf er eerlijk gezegd geen icing meer in te mixen uit angst dat die kapot gaat :s  Maar dan moet ik er wel bij zeggen, dat ie bij mij elke dag aanstaat :D

ps. je kunt er inderdaad geen marsepein in mengen!

4

Ik heb sindskort een KitchenAid en bevalt mij prima.

5

Ik heb een kitchenaid en ik heb een hele goede Kenwood de Kenwood mixt net wat minder krachtig maar ook hier staat bijna dagelijks de mixers aan op 1 staat bij mij de kitchenaid die draait het meest en wordt ook minder heet dan de Kenwood en de Kenwood is me in de garantie tijd al twee keer ontploft daarom heb ik toen ook nog een kitchenaid gekocht.

Neem ook is een kijkje op mijn Facebook en liken natuurlijk https://www.facebook.com/SvenniesTaartenhuys?ref=hl

Ik heb sinds 2 weken de kmx54 van kenwood. Ik ben er erg tevreden mee. Ik heb deze gekozen voor zijn formaat kom en ik kan de garde (en andere bijgevoegde draaidingen...kom ff niet op de naam...) in hoogte verstellen. Zodat ik niet halverwege het mixen met een schraper door de kom hoef!
Kijk eens op kieskeurig.nl Staan alle keukenmachines van elk merk op een rij, kun je ze goed vergelijken!

Groetjes, Esthers Feestelijke Taarten!
https://www.facebook.com/#!/EsthersFeestelijkeTaarten

7

Dank!
Dus de droom van marsepein kleuren in een machine moet ik laten varen.... :(

Bedankt voor het filmpje! Er zit geloof ik ook een verschil tussen professioneel gebruik en particulier, toch?

Ik ga de keukenmachine veel gebruiken.

8

das ook een goede tip dat in hoogte verstellen!

9

Ik ben sinds een half jaar in het bezit van de Kenwood km 040.
Ik ben tot deze keuze gekomen door eerst voor mezelf op een rijtje te zetten wat ik graag in een machine wilde zien.
Belangrijke punten waren :

Een krachtige motor.
Deze heeft een 1500 Watt motor en is daardoor geschikt voor het zwaardere werk zonder meteen heet te lopen en hard te slijten.

De grootte van de kom.
In mijn geval de keuze tussen de Chef en Major lijn.
Met 6,7 liter kominhoud wilde ik de Major.

Dan zijn er nog verschillende machines die aan deze kriteria voldoen maar deze heeft als voordeel dat hij een timer heeft.
Inmiddels heb ik mijn machine een half jaar en gebruik ik de timer zeer veel. De machine stopt vanzelf als hij klaar is wat ik toch wel een fijne bijkomstigheid vind.

Ik heb hem destijds voor een mooie prijs gekocht (ongeveer 500 euro) in een webshop. Dat vind ik zelf een hele uitgave. Ondertussen heb ik meerdere accessoires aangeschaft om dus maar vooral veel plezier van het apparaat te hebben.

Ik heb een extra kom gekocht van kunststof. Onmisbaar als ik bavarois en botercreme tegelijk maak. Deze kom is ook veel voordeliger dan de RVS kom. Ik meen dat ik er 24 euro voor heb betaald. Echt een aanrader als je een Kenwood machine hebt.

Ik hoop dat iemand hier iets aan heeft.

Groetjes
Astrid