Ik ben sinds een half jaar in het bezit van de Kenwood km 040.
Ik ben tot deze keuze gekomen door eerst voor mezelf op een rijtje te zetten wat ik graag in een machine wilde zien.
Belangrijke punten waren :
Een krachtige motor.
Deze heeft een 1500 Watt motor en is daardoor geschikt voor het zwaardere werk zonder meteen heet te lopen en hard te slijten.
De grootte van de kom.
In mijn geval de keuze tussen de Chef en Major lijn.
Met 6,7 liter kominhoud wilde ik de Major.
Dan zijn er nog verschillende machines die aan deze kriteria voldoen maar deze heeft als voordeel dat hij een timer heeft.
Inmiddels heb ik mijn machine een half jaar en gebruik ik de timer zeer veel. De machine stopt vanzelf als hij klaar is wat ik toch wel een fijne bijkomstigheid vind.
Ik heb hem destijds voor een mooie prijs gekocht (ongeveer 500 euro) in een webshop. Dat vind ik zelf een hele uitgave. Ondertussen heb ik meerdere accessoires aangeschaft om dus maar vooral veel plezier van het apparaat te hebben.
Ik heb een extra kom gekocht van kunststof. Onmisbaar als ik bavarois en botercreme tegelijk maak. Deze kom is ook veel voordeliger dan de RVS kom. Ik meen dat ik er 24 euro voor heb betaald. Echt een aanrader als je een Kenwood machine hebt.
Ik hoop dat iemand hier iets aan heeft.
Groetjes
Astrid