1

Onderwerp: geen marsepein

ik krijg net een vraag om een geboortetaart te maken maar dat niet bekleed met marsepein.......dat vinden ze te zoet.....
hebben jullie een idee wat ik kan doen....?????????...ik heb even een taart block....

groetjes Saskia
www.taartenmeer.nl

2 Laatst bewerkt door Taartje (23-02-2008 20:44)

Re: geen marsepein

slagroom?
Ik heb ook een geboortetaart gemaakt met slagroom ( in de taartenparade )

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=20632

3

Sorry hoor... ik zal wel weer een zeur gevonden worden... maar waarom willen ze dan uberhaupt een taart als het niet zoet mag zijn? Taart IS zoet! Laat ze lekker een quiche bakken.

Als mensen geen marsepein willen, en geen fondant... dan moeten ze maar zelf zeggen hoe je de taart dan in vredesnaam w

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

4

Carin schreef:

Sorry hoor... ik zal wel weer een zeur gevonden worden... maar waarom willen ze dan uberhaupt een taart als het niet zoet mag zijn? Taart IS zoet! Laat ze lekker een quiche bakken.

Als mensen geen marsepein willen, en geen fondant... dan moeten ze maar zelf zeggen hoe je de taart dan in vredesnaam w

groetjes Saskia
www.taartenmeer.nl

5

Ja dat snap ik idd ook nooit, gebak en taarten zijn en horen gewoon zoet natuurlijk..

6

Je bent dus eigenlijk een soort van "moreel verplicht" toch een taart te maken. Dan vind ik het lekker hún risico dat hij niet opgegeten wordt (door de visite).

Ganache vind ik persoonlijk (maar let op: vind IK persoonlijk) erg donker voor een geboortetaart. Het is ook wel zoet.
Dan zou je voor witte ganache moeten gaan kiezen, pffffffff dat is pas zoet :s.
En vullen met lemon curd.
Ik zou denk ik geen vliaavulling nemen... is erg zoet :s

Ik heb ook eens een taart gemaakt waarvan men de vulling liever niet te zoet wilde. Maar dat kwam omdat zij van "fris" houden. Niet omdat ze geen zoete taart wilden. Er mocht (moest zelfs) wel gewoon marsepein op enzo, verder "gewoon" maar dan een frisse vulling.
Ik heb een gewone biscuit gebakken, op elke laag eerst een dun laagje lemon curd (puur) gesmeerd en daar direct overheen een dot citroenkwarkpudding van Mona. Afgesmeerd met botercreme waarin ik een beetje citroenaroma had gedaan.
De volgende dag kreeg ik een mailtje met foto's erbij, dat ze de taart geweldig hadden gevonden!

Misschien is dat een idee voor jou?

Groetjes, Carin

7

Hmmm, dat vind ik inderdaad een minder prettige opdracht, "geen marsepein want dat is te zoet" :S

Slagroom is ook zoet, ganache is zoet, chocolate leather is zoet, botercreme is zoet, royal icing is zoet...Ik zou geen alternatief weten dat niet zoet is.....

Misschien dan een frisse vulling, inderdaad iets met lemon curd en citroenkwarktaartpudding is echt heerlijk fris (kersenvlaaivulling is trouwens ook wel fris vind ik). Ze kunnen dan de bovenkant er gewoon afhalen als ze het te zoet vinden...

Succes...

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

8

nou ik ga het ook lekker niet doen...mijn man zei al...dat wordt een teleurstelling voor jou en voor die mensen....dus ik ga morgen bellen dat ik helaas niet aan hun verwachting kan voldoen.......jammer maar helaas.....

groetjes Saskia
www.taartenmeer.nl

9

hoi saskia,
hoe is het afgelopen ?

ik heb ook eens de opdracht gekregen om niet zo'n zoete taart te maken en ik heb idd een citroen kwarktaart vulling gebruikt in de taart. Ik maakte een vierkante taart, heb de bovenkant bekleed met een stukje dun uitgerold marsepein en de zijkanten afgesmeerd met slagroom. (ze hielden niet zo van marsepein)

En, hij viel erg in de smaak.

10

Ik zou hem gewoon erg fris vullen (citroen, viervruchten etc...) en dan dun met marspein bekleden. Eventueel kan het bezoek dan nog de marsepein laten liggen, bij ganache gaat dat niet ;) Ik denk ook dat het wel losloopt hoor, maar dan zeg je dat toch gewoon? Het geheel is dan niet TE zoet, wel zoet ja, anders is het geen taart ;)

Mijn website: Presentaart

11

slankesas schreef:

nou ik ga het ook lekker niet doen...mijn man zei al...dat wordt een teleurstelling voor jou en voor die mensen....dus ik ga morgen bellen dat ik helaas niet aan hun verwachting kan voldoen.......jammer maar helaas.....

Groot gelijk heb je!
Jij kunt nou eenmaal niet maken wat zij willen... omdat dat wat zij willen nou eenmaal niet gemaakt kán worden :s
Je kan ook niet een weekje naar de andere kant van de wereld op vakantie zonder te vliegen... ik zeg maar wat hoor... maar het heeft geen enkel nut om het onmogelijke te willen... dan wordt je teleurgesteld.

Groetjes, Carin

12

Ik krijg ook wel eens te horen dat het zo ontzettend zoet is allemaal. Zelf heb ik met verse frambozenvulling daar geen last van, die maakt het h

13

Als chocolade wel had gekund had je witte chocolade kunnen nemen en kunnen kleuren. Ik weet niet hoe de suikervrije chocolade smaakt en of je die ook kunt smelten, ik neem aan van wel. Dan gevuld met 'n frisse kwark, wordt-ie dacht ik toch niet zo zoet. Ik zou dan eerst 'n minitaartje bakken en laten proeven.

14

de beste mevrouw gaf al aan dat ze bang was dat de mensen het lieten staan...dus toen heb ik gezegd dat ik niet kon garanderen dat de visite het niet zoet zouden vinden.....en overgieten met chocolade en dan een babietje erop vond ik ook niet echt overkomen......dus ze was het er wel  mee eens dat het zonde zou zijn van haar geld als het niet in de smaak zou vallen...

groetjes Saskia
www.taartenmeer.nl

15

als je nu gewoon ongezoete slagroom smeert en dan notenmengsel oid langs de zijkant. De bovenkant met dun laagje marsefont en een baby boetseren. Ook leuk om muisjes te doen langs de zijkant. JA ook zoet dat anijs maar wel een traditie!

Suc6 Meyke

lekker duurt het langst!

Berichten [ 15 ]

Pagina's 1

Log eerst in inloggen or registreren om te reageren

DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » geen marsepein