1

Onderwerp: borsten taart huidskleur hoe?

kan iemand me vertellen hoe ik een huidskleur kan maken van fondant
ik heb zelf witte fondant en verder heb ik een doosjes met potjes met kleurstof

ik wil namelijk vrijdag een borstentaart maken
graag hoor ik het even ook de tepels.

en hoe kan ik het mooiste een bh uit snijden... :/

2

Re: borsten taart huidskleur hoe?

Van wilton heb je de kleur peach, dit doe je een beetje door het witte fondant en dan heb je huidskleur.

hhm dat heb ik niet in huis,doen mensen hier op het forum anders ?? :think:

4

met wilton ivory (een klein beetje) krijgt je huidskleur
of zie de link http://www.deleukstetaarten.nl/faq/14/M … skleur?++/

5

Ik doe er heel veel zwart bij.

Jacqueline

6

Had deze week huidskleur achtig.
Had wat geel met klein beetje rood van Wilton allebei.
Wilde oranje, maar zodra ik mn bol bekleed had, kreeg ik hele andere ideeen.
Maar idd ivory werkt ook goed.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-6XYQM3BN.jpg

De nieuwe Trigger Arrow --> www.triggercars.eu www.facebook.com/triggercars
Mijn mooi verzameling sneeuwbalbolletjes --> www.facebook.com/sneeuwbalbolletjes

heel klein beetje cacao poeder werkt ook..  maar dan heb je wel een iets andere huidtint (met beetje roze erook doorheen)

When we lose the right to be different, We lose the privilege to be free- Nelson Mandela
https://www.facebook.com/PennysHobby

8

Hoi,

Ik heb beetje bij beetje bruine fondant door witte gemend, werkte prima!

Groetekes Indira

Wees jezelf, er zijn genoeg anderen!

9 Laatst bewerkt door @ppeltje (12-09-2012 05:53)

Ik gebruik ook de ivory van wilton, maar je kunt ook zelf mengen; beetje rood, geel, bruin en je komt al een heel eind. De tepels kun je dusten met cacao.

Dat is toch een TAART waard!

10

ik heb ook de ivory gebruikt,  en daar een heel klein beetje rose door heen gedaan, dcht maar een heeeeel klein beetje. ik vond de ivory zelf namelijk net te vaal. tikkie rose maakte het een wat warmere huidskleur

11

yakefrank schreef:

Ik doe er heel veel zwart bij.

:lol:

Groetjes San

IMadeCake schreef:

ik heb ook de ivory gebruikt,  en daar een heel klein beetje rose door heen gedaan, dcht maar een heeeeel klein beetje. ik vond de ivory zelf namelijk net te vaal. tikkie rose maakte het een wat warmere huidskleur

dat kan natuurlijk ook super bedankt voor de tip!

13

ik gebruik de wilton ivory door blanke marsepein. dat geeft echt een prachtige huidskleur!

14

ik gebruik paprika/flesh van Sugarflair in witte fondant

15

Ik gebruik fleshtone van Sugarflair op witte fondant, maar vind dit persoonlijk te rose. Beetje abrikooskleurig. Daarom doe ik er altijd een beetje bruin doorheen. Ik weet niet hoe deze kleur op marsepein uitvalt.

Om de borsten te bekleden: Ik bekleed eerst de borsten met huidskleur. Je kunt de borsten ieder apart bekleden, en ze dan tegen elkaar aanleggen, of je legt ze tegen elkaar aan, en bekleed ze dan in 1x. Voor de Bikini/Bh/bustier maak ik eerst een soort malletje van papier. Ik vouw een vel papier dubbel, en knip daar een soort van driehoek uit de vouwkant. Vouw het papier weer open, en pas de mal op je taart. Je kunt dan nog iets meer wegknippen, of iets ronder knippen. Als je teveel hebt weggenknipt neem je een nieuw vel papier. Als je tevreden bent leg je de mal op de uitgerolde fondant, en snijdt het decolete uit. Het fondant leg  je voorzichtig op je taart. Pas wel op, want op het uitgesneden stuk scheurt de fondant snel. Op deze manier krijg je altijd 2 gelijk beklede borsten.