1

Onderwerp: Heb het geloof ik goed verpest, iemand een idee voor een reddingsplan?

Ik heb een prachtige elmotaart gemaakt, heerlijke vulling, bekleed met marsepein en z'n vachtje gespoten met... =( Royal Icing... =( en in de vriezer gezet. Nu lees ik dat dit drama gaat worden... =( ben dr zo bezorgd over! Wat gaat er gebeuren?

1. De marsepein gaat smelten en scheuren en je kan je taart weggooien.
2. De marsepein blijft ok, maar de icing druipt eraf
3. Als ie ontdooid is, de icing eraf halen en opnieuw spuiten. (is mijn reddingsplan, maar ik hoop maar dat de marsepein niet eraf komt glijden =((

Plz help me!

2

Re: Heb het geloof ik goed verpest, iemand een idee voor een reddingsplan?

Oh,meid!!
Dit is idd een drama!!
Ik wou dat ik een oplossing voor je had,maar ik heb zelf nog nooit met marsepein en icing gewerkt,dus ik kan je niet helpen. :nooo
Het enige wat ik voor je kan doen is duimen dat het goed gaat.

groetjes yvon

3

Zou je niet eerst eens even afwachten of dit wel echt allemaal gaat gebeuren?

Ik heb dit eerlijk gezegd nog nooit eerder gehoord ( wat niet wil zeggen dat het niet waar is, hoor! ;) ), maar volgens mij als je rustig ontdooit - dus in de koelkast, in een doos, 24 uur van tevoren dan maar eens afwachten wat er gaat gebeuren :Y

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

Inderdaad wat Adrienne zegt, dag van te voren uit de vriezer, in doos met deksel laten zitten en onder in de koelkast rustig laten ontdooien.

Ik verwacht dat er dan niet zoveel aan de hand zal zijn.  ;)

Gr. Lies(beth)
Omdat er iedere dag wel iets te vieren valt is er dus altijd een reden voor TAART! www.zininTAART.com

5

ik zou hetzelfde doen, dus in de koeling 24 uur laten ontdooien, maar dan wel ZONDER deklsel. De condens moet er immers uitkunnen anders slaat dit op je taart/icing!
Hoop voor je dat het helemaal goed is gaat!  :Y

Joyce
Beter 1 taart in de mond dan 10 op de grond :) ! https://www.facebook.com/lekkersvansjois

6

Die kartonnen doos is er juist voor om de condens op te nemen, dus gewoon met deksel  :Y

Inderdaad echt MET deksel doen, vocht trekt inderdaad in de doos.  :Y

Gr. Lies(beth)
Omdat er iedere dag wel iets te vieren valt is er dus altijd een reden voor TAART! www.zininTAART.com

8

Kartonnen doos kan idd, als het maar geen plastic/kunsstof is!

Joyce
Beter 1 taart in de mond dan 10 op de grond :) ! https://www.facebook.com/lekkersvansjois

9

Ja dat was ook het plan idd! Ik haal em er donderdagavond uit, mocht vrijdagmiddag alles eraf druipen, haal ik alles en begin ik maar opnieuw =( ik hoop dat in dat geval alleen de icing druipt en de marsepein blijft zitten... Maar we zullen zien... Hij is zoooo moooooi =((

10

Hij zit nu in een kartonnen doos. Ik lees ook wel dat er een zak omheen moet?
Normaal valt bij mij het zweten in de koelkast erg mee, maar toen ik gister bezig was met die icing werd aan het eind de icing op het punt waar ik begonnen was al waterig. Nou stond ie natuurlijk wel buiten de koelkast en stond ik er met de verhit hoofd bij. Dus wie weet valt het mee zonder kacheltje van 37• erboven... Duimduimduim...

11

Absoluut geen plastic zak er omheen, die neemt geen vocht op maar laat het terug vallen op je taart/icing. Dus blijf bij die doos.

Joyce

Wel een zak om de doos wanneer 'ie in de vriezer staat maar de zak er af zodra je hem verhuisd naar de koelast.  :Y

Gr. Lies(beth)

13

Is het nog goed afgelopen? Ik leef met je mee....  :s

n'Djoy elke dag!

14

oh god, is het goed gegaan?

Als het goed is dan is nu bijna het moment van de waarheid, hoe staat het er voor?

Gr. Lies(beth)

16

Ben ook erg benieuwd!

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

17

Als ik lees dat je Icing op de plek waar je bent begonnen al wat waterig begon te worden ( tegen de tijd dat je klaar was ) ben ik bang dat je je Icing niet stijf genoeg geklopt hebt...Het hoort n.l niet waterig te worden maar gewoon aan te drogen .

Hoe is het afgelopen ? :think:

Carpe Diem !

18

Och meid.... Ik duim voor je dat je nu een prachtige taart uit de koelkast haalt. Hoe staat het er voor?

19

Ooooh meiden, wat erg, ben zo druk bezig geweest dat ik helemaal niet heb gemerkt dat jullie zo met me meeleefden haha, wat lief!

Ik heb GOED nieuws =) Na het ontdooien was de Icing flink waterig geworden en hier en daar een beetje uitgezakt/uitgelekt op plaatsen waar het niet hoorde, maar de marsepein zat er nog keurig op en ook de icing behoefde slechts een kleine onderhoudsbeurt. Het is echt een prachtige taart geworden al zeg ik het zelf, misschien we de mooiste die ik ooit gemaakt heb... Kiek moar:
http://liesje87.jalbum.net/Elmo-taart/#iphone0.jpg

20 Laatst bewerkt door elisahholl (08-09-2012 00:51)

Ooooh meiden, wat erg, ben zo druk bezig geweest dat ik helemaal niet heb gemerkt dat jullie zo met me meeleefden haha, wat lief!

Ik heb GOED nieuws =) Na het ontdooien was de Icing flink waterig geworden en hier en daar een beetje uitgezakt/uitgelekt op plaatsen waar het niet hoorde, maar de marsepein zat er nog keurig op en ook de icing behoefde slechts een kleine onderhoudsbeurt. Het is echt een prachtige taart geworden al zeg ik het zelf, misschien we de mooiste die ik ooit gemaakt heb... Kiek moar:

hmmm ik krijg dat plaatje weer niet voor elkaar...
even klikken dan?

21

Hij is inderdaad heel leuk, snap dat je je zorgen maakte. Gelukkig kwam het goed. Fijne verjaardag!

Tieneke

Jeeeee...... helemaal goed gekomen, joepie!!!  :Y

Gr. Lies(beth)

23

Superleuk is ie...Blij dat het allemaal is goedgekomen! :)

24

Wat een mooie taart! Fijn voor je dat het goed gekomen is.

25

Gelukkig heb je geen grote problemen gehad , het is een prachtige
taart !

:thumb:  :thumb:  :thumb:

Carpe Diem !