1

Onderwerp: Tips gebruik stoomoven Miele

Ik heb een nieuwe Miele DGC 5080 XL combi-stoomoven, waar drie boekjes bij zitten! Ik ga natuurlijk een en ander uitproberen, maar om nu weer het wiel uit te vinden...
Er is hier vast wel iemand die ook een stoomoven heeft en wat tips kan geven voor het bakken van een kapsel. Ik denk dat ik de functie boven-en onderwarmte moet gebruiken?
Alle hulp is welkom!

Alvast bedankt!

2

Re: Tips gebruik stoomoven Miele

[MOVE] -> keuken- en andere apparatuur

3

Niemand die tips heeft?

4

Heleena heeft een stoomoven, maar  ik weet niet of ze hierzo leest.

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

5

In ieder geval geen stoom gebruiken bij een kapsel want dan zakt het in.
Ik zet de stoom op 0% en de temperatuur op 145 graden...10 minuten.
Dan op 170 graden en dan weer 10 minuten bakken en dan nog eens 10 minuten op 185 graden.
Een cake kun je wel bakken....normale baktemperatuur en normale tijd zoals bij de andere ovens en dan bv. 30 graden stoom...dan heb je een soort van Oma's cake.

Succes.

6 Laatst bewerkt door fruitcake (04-09-2012 18:33)

Dank je wel @Heleena. Ik zie echter bij de boven en onderwarmte helemaal geen stoomoptie of gebruik jij een andere functie? Ik heb inmiddels namelijk een biscuit met "boven en onderwarmte' gebakken, maar die was niet zo luchtig. (35 minuten op 175C, zoals ik dat met mijn andere oven deed).

Een gewone cake heb ik wel al gebakken, ook zonder stoom met de optie 'taart/cake speciaal', dit ging goed.

Ik zal jouw werkwijze eens uitproberen en als jij wel een andere functie gebruikt hoor ik het graag!

7

Ik heb een stoomoven van Gaggenau en die is aangesloten op de waterleiding.
Ik kan kiezen uit stoom of zeg maar graden of een mix daarvan.
Dus drie keuzes en dan daar dus ook een variatie in van 100 of bv. minder stoom 30 is dan het laagst of helemaal niet.
Ik heb geen onder of bovenwarmte..dus daar zit dan bij jou en mij een verschil in.

8

Die van mij is ook aansloten op de waterleiding, maar een combi, dus ook gewone ovenfuncties. Dat zal het verschil zijn. En daarom zal ik ook daar geen stoom kunnen toevoegen (weat dus ook niet hoeft  :D ).
Ik ga wel weer wat uitproberen, bedankt evengoed.

9

Eh...die van mij is ook een combi.
Het is of oven, of stoomoven of een combinatie daarvan.  :D