1

Onderwerp: Mijn eerste puzzeltaart

Voor mijn neefje's verjaardag heb ik een Tom en Jerrytaart met een puzzelplaatje gemaakt. Het was de eerste keer dat ik dit deed, en eigenlijk is het me best meegevallen. Ik heb de taart zelf afgelopen vrijdag gemaakt (toen het zo warm was), het plaatje heb ik op advies van het forum 20 minuten in de vriezer gelegd en zo kreeg ik hem netjes op de taart!  Gevuld met gele room en verse aardbeien en slagroom met kleine stukjes verse aardbei.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-AMSGAYFH.jpg

En mijn zus gaat zaterdag trouwen. Ze is al weken aan het aftellen, afgelopen vrijdag waren het nog 8 nachtjes die ze moest slapen. We hadden toen een gezellige 'zussendag' en heb ik dit kleine taartje gemaakt. Een kleine blanda met als vulling gele room en werthers echte roomvulling.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-AFNVOHXN.jpg

Bedankt voor het kijken en tips zijn natuurlijk altijd welkom.

Re: Mijn eerste puzzeltaart

Super leuke taarten!!! En zeker die eerste :) En met die warmte een taart maken is echt een opgave.... Ik heb bijna een taart weggegooid omdat alles mis ging.... werd er helemaal nerveus van hahahaha

3

Wow heel erg mooi

4

Wat een mooi puzzelplaatje, en dat voor je eerste.  :thumb:
Dit staat ook nog steeds op mijn to-do, maar ik begin wel met wat simpelers. Echt super mooi.

Iedere dag is een cadeautje, geniet ervan telkens weer, ook al is de inhoud niet altijd wat je wenst.

5

Dank jullie wel!

@Peca, hij was niet heel moeilijk hoor. Ik had juist een plaatje gezocht met veel grote vlakken.

6

Mooie puzzeltaart ;)

Life is short, eat dessert first

7

Mooi gepuzzeld hoor. Knap voor de 1e keer! :thumb:

8

mooi gedaan, vooral die puzzeltaart!
hoe heb je de lijntjes gemaakt, met een pen? en zoja, hoe doe je dat dan? ik heb ook zo'n stift gekocht maar vroeg me af hoe je dat dan doet.

9

renata2 schreef:

mooi gedaan, vooral die puzzeltaart!
hoe heb je de lijntjes gemaakt, met een pen? en zoja, hoe doe je dat dan? ik heb ook zo'n stift gekocht maar vroeg me af hoe je dat dan doet.

Dank je!

Ik heb de lijnen met zo'n tube kant en klare icing gemaakt, met een spuitmondje 2,5 van PME (2 van Wilton kan ook).

10

RijWM schreef:

Ik heb de lijnen met zo'n tube kant en klare icing gemaakt, met een spuitmondje 2,5 van PME (2 van Wilton kan ook).

Daar moet je vast een vaste hand voor hebben en die heb ik niet  :( Ik heb zo'n 'pen' die je met vloeistof kan vullen. Zou je daar ook die kant en klare icing in kunnen doen? (Moet ik alleen ook nog ergens een vaste hand halen)

Life takes you to unexpected places, love brings you home

11

Daar moet je vast een vaste hand voor hebben en die heb ik niet  :( Ik heb zo'n 'pen' die je met vloeistof kan vullen. Zou je daar ook die kant en klare icing in kunnen doen? (Moet ik alleen ook nog ergens een vaste hand halen)

Ik heb ook niet een erg vaste hand hoor. Maar omdat ik de lijnen heb gezet terwijl hij nog niet op de taart lag, kan je je hand nog op tafel steunen. Ook heb ik stukje voor stukje gedaan, dus niet te lange lijnen in één keer.

Ik weet niet of je zo'n pen met icing kunt vullen, zou je moeten proberen. Vandaag wel een ander soort icing zelf leren maken op de cursus en die kun je zo dun/dik maken als je zelf wilt, dat is dan wellicht handiger?

12

Ik denk dat ik ook maar eens moet proberen. Het is in ieder geval een goede tip om de lijnen al te maken voordat je de afbeelding op de taart legt. Ik wil het ook een keer met lijntjes van de sugargun proberen. Binnenkort maar eens puzzelen!  :D

Ik vind hem goed gelukt!

Life takes you to unexpected places, love brings you home

13

Mooie Tom en Jerry.......... :thumb: