1

Onderwerp: Worteltjestaart bekleden met fondant/marsepein?

Ik kreeg de vraag om een taart met carrot cake als kapsel, maar ik heb geen idee of dat een lekkere combi is.
Met fondant lijkt me beter dan met marsepein, maar ben wel benieuwd of dat de heerlijke worteltjestaart niet verpest ;)
En afsmeren met (extra stevige?) cream cheese frosting of met botercreme?
Hoor graag jullie ervaringen!

2

Re: Worteltjestaart bekleden met fondant/marsepein?

Heerlijk zo'n carrotcake, en als ze fondant als mooi zeg maar erom heen willen zou ik het gewoon doen, ze kunnen het er weer afhalen. En ja de cream cheese frosting zou ik ook voor kiezen, je kunt ook meringue botercr

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

3

Ik wilde eerst gaan typen dat het me niet lekker leek vanwege de zoetigheid van fondant in combinatie met de kruidige cake, toen ik me bedankt dat er hier een carrot cake in de koeling staan.
Ik ben ook echt niet vergeetachtig hoor :lol:
Maargoed, een stukje bekleed met fondant en het valt me helemaal niet tegen eerlijk gezegd.
Alleen zou ik dus zelf absoluut niet afsmeren met de roomkaasfrosting, veel te vochtig! Afsmeren met een zo dun mogelijk laagje fris smakende cr

Blackadder: "They do say that verbal insults hurt more than physical pain. They are, of course, wrong, as you will soon discover when I stick this toasting fork into your head."

4

in een oud kookboek wat ik eigenlijk altijd gebruik staat ook een carrotcake met als afwerking fondant.
en het is gegarneerd met marsepein.
en die taart is echt lekker. wij eten die altijd met pasen, ik weet ook niet waarom, maar zo is het gewoon, en een keer wilde ik het recept een beetje veranderen en dat werd me niet in dank afgenomen. dus het kan best ;)

5

Heb het laatst ook gedaan (uit nood, mijn roomkaasmengsel was helemaal mislukt :/) en de smaak was prima! Maar ik zou dus ook niet afsmeren met roomkaas (wel ermee vullen :9). Voor het afsmeren heb ikzelf gewone botercreme gebruikt.

Het is dus mogelijk, sterker nog: ik heb een boek van Mich Turner, een Engelse (soort Peggy Porschen zeg maar) en die maakte er de bruidstaart van Pierce Brosnan mee. Op zijn Engels, dus met fondant

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

6

Bedankt voor de hulp! En voor het testen :9 :)
Tja, als Pierce het als bruidstaart wil, moet het wel lekker zijn :)
@ Lara, ik had natuurlijk kunnen weten dat er een geschikt recept op je site zou staan.. :D De meringue botercreme staat al een tijd op mn to do list, maar ik ben te lui om het uit te proberen ;) Als ik dat nou volgende week nog steeds ben, denk je dat ik de roomkaas ook door gewone botercreme (mix) kan doen? Of wordt het echt tijd dat ik de meringue een keer ga maken?

7

Mmf!