1

Onderwerp: Botercreme maken in kitchenaid

Dag Dames,

Even een vraagje  :D
Ik heb hier een prachtige kitchenaid op het aanrecht staan, maar mijn botercreme maak ik nog steeds met mijn handmixertje  :/
Het lukt me gewoon niet om deze romig te krijgen en snap er niks van, hij blijft er "geschift" uitzien.
Gebruik mijn platte menghaak.
Als jullie de ultieme tip hebben hoor ik hem graag  :)
Alvast bedankt.

Groetjes

2

Re: Botercreme maken in kitchenaid

Je moet de ballonhaak gebruiken!!! Succes!

3

nee hoor, ik gebruik altijd de bischopshaak (die platte).
Wat voor recept gebruik je?

4

Ik gebruik ook altijd de "platte" (maar heb er wel een met aan beide kanten een rubber). Mix eerst de boter flink romig, tot de boter wit is en doe dan de crème erdoor (Funcakes). En het gaat altijd goed en de bc is heerlijk (met of zonder smaakje).

Succes!

5

probeer eens wat langer door te mixen, dan komt het vaak helemaal goed! ik mix soms wel eens een kwartier ofzo!

Groetjes Marije van den Brink. Mijn taarten? die vind je hier: https://www.facebook.com/HetTaartenmeisje

6

Ik gebruik altijd de garde (Kitchenaid) heb eerlijk gezegd nog nooit problemen gehad.
Wel lang genoeg mixen.

Haast is enkel goed als je vliegen vangt.

7

De garde van kitchenaid (en dat geld voor alle mixers) is voor alle beslag zonder boter!.... dus ook geen botercreme maken met de garde...

De platte haak is voor botercreme en beslag met boter (cake beslag )

Eerst de boter in de kom (wel op kamer temperatuur, liefst nog  zachter)
Flink mixen minimaal 5 minuten op de hoogste stand, zodat de boter heel licht van kleur is.
Dan de mix van funcakes (die minimaal een uur heeft gestaan) toevoegen en nogmaals minimaal 5 minuten mixen.

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

8

je garde gaat echt naar de haaien als je er creme mee maakt..
gewoon lang laten kloppen op niet te hoge stand, als het schift eventueel je kom wat warm maken

9

Hartstikke bedankt voor de reacties.
Ik maak hem idd met de funcakes mix, maar zal vanavond is wat langer gaan mixen. Deed dit al lang voor mijn gevoel haha, maar geen haast dus ik ga de uitdaging aan  ;)
Zal het nog even laten weten.

Groetjes

10

Misschien een kookwekker zetten zodat je zeker lang genoeg mixed.

Ik heb t ook gehad dat ik dacht al ruim over de tijd heen te zijn en dat dus niet was  :grr:

Succes

11

leg je boter nu al vast uit de koelkast  ;)

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

12

of zo even 20-30 seconde in de magnetron  :)

Groetjes Marije van den Brink. Mijn taarten? die vind je hier: https://www.facebook.com/HetTaartenmeisje

13

Ben er gisteren nog niet aan te gekomen en maak vandaag een taart met ganache. Dus jullie tips zitten in mijn hoofd en ga ik binnenkort uit proberen.
Nogmaals bedankt voor de reacties