1

Onderwerp: Nutella

Hallo,

Ik heb een dringend vraagje ivm Nutella botercrème.
Ik moet morgen een taartje maken en had dit graag gevuld en afgesmeerd met Nutella botercrème. Nu vroeg ik me af of dit hiervoor geschikt is? Ik heb tot nu toe enkel nog maar taarten afgesmeerd met gewone botercrème, ik zou niet het risico willen lopen dat er iets foutgaat met mijn fondant.
Ik voeg even het receptje toe, mss kunnen jullie mij aan de hand hiervan zeggen of het geschikt zou zijn voor afsmeren?

NUTELLA ICING (GLAZUUR)
85 gr. boter (vloeibare boter gaat heel goed!)
150 gr. poedersuiker
40 ml. melk(probeer evt. eerst wat minder omdat het wat te zacht wordt, even testen dus!))
1/2 tl. vanille aroma
100 gr. Nutella

Klop de boter samen met de poedersuiker tot een romige massa. Voeg de melk, Nutella en aroma erbij en klop het mengsel nog 1-2 minuten!

Alvast héél erg bedankt om me hierbij te helpen!

Groetjes,
Marijke

2

Re: Nutella

Ik weet niet of dit receptuur geschikt is voor afsmeren (iets met water wordt ook niet geadviseerd, dus ik denk met melk ook niet).

Maar Nutella kan ook makkelijk door de botercreme worden gedaan. Dus als je 1:1 botercreme maakt om af te smeren en daar wat Nutella door heen doet, dan lukt het wel.

Succes!

3

ja botercreme maken, en dan Nutella erdoorheen, is makkelijker en het kan wel, maar dan moet je geen witte lap fondant eroverheen doen, anders zie je het wel omdat Nutella bruin is. Dan wel een kleurtje doen

4

Bedankt voor jullie snelle antwoord!
Ik zal het proberen zoals jullie zeggen, gewoon botercrème en de nutella erdoorheen doen! Waarom het moeilijk maken als het ook eenvoudig kan  :) Bedankt!

5

Marijke16 schreef:

Waarom het moeilijk maken als het ook eenvoudig kan  :) Bedankt!

:Y  :Y    ;)

6

[MOVE] --> Bekleden

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag