1

Onderwerp: fondant glazuur of toch niet?

Ben mijn en die van mn 2lingzusje een regenboogtaart aan het maken. de cakes zijn al gebakken en zijn al 2 dagen in de vriezer. vrijdag ga ik verder met vullen en uiteindelijk ook bekleden.

ik wil dit graag met fondant glazuur doen. maar kan ik dit vervolgens in koelkast doen voor uitharden? hij gaat namelijk zaterdag mee voor een rit naar culemborg 2uur rijden... en wil dit vervoeren in taartbak en daarom heen even van die diepvrieskoeldingen.

zou dit kunnen? of zal ik toch voor marsepein gaan. de buitenkant van de regenboogtaart wordt heel neutraal - bovenkant wit en zijkant bekleed ik met van die chocostokjes.

Alle tips zijn welkom

2

Re: fondant glazuur of toch niet?

Waarom smeer je hem niet af met witte-chocoganache of buttercream of cream cheese frosting? Daar kun je je stokje zo tegenaan plakken.

Tieneke

3

Misschien is Royal Icing een idee? Heb ik wel eens op cupcakes gedaan en dat hard ook uit (heb het zelf toen niet in de koelkast gehad).

Ik zou denk hem ik wel vervoeren met een zo'n antislipmatje onder je taartkarton/bord (wat je bijv ook in een lade legt) zodat hij niet schuift. En wellicht keukenrol er om heen voor het beschadigen. Maar dat laatste heb ik bij RI nog nooit gedaan.

4

ik zal de tips meenemen.. wilde anders met witte choc afsmeren gedeeltellijk (taart dan nog even in dieprvries gehad zodat chocolade gelijk hard)
nog even brainstormen dus