1

Onderwerp: problemen met cake pops versieren :(

sinds dit jaar krijg ik regelmatig bestellingen door voor taartjes.
gisteren kreeg ik een bestelling door voor een taart voor een babyborrel, maar ze wilde ook 25 cake pops voor de kids en liet me direct een foto zien van hoe zij het zagen. ik ben direct aan de slag gegaan. de cake pops lukken wel, maar morgen haal ik bij de blokker toch een cakepop maker.
maar dan!!!
de afwerking!!!
met suikerpasta lukt me dit aardig maar met chocolade of candymelts krijg ik ze helemaal niet mooi.
het grootste probleem stelt zich bij de stokjes. als ik de balletjes onderdompel in de chocolade of candymelt gaan ze van mijn stokje af.
of komen de balletjes los te zitten en komen ze er aan de andere kant weer uit.
maar ook heb ik een beetje problemen met temperen.

ik moet de cake pops maken achter twee weken en wil woensdag minstens nog een oefensessie gaan doen!!
kunnen jullie me aub tips geven???

2 Laatst bewerkt door natas4cats (15-07-2012 19:41)

Re: problemen met cake pops versieren :(

Draai je de cakepops in de chocolade? Want dan gaan ze idd van de stokjes af.
Je kunt ze het beste onderdompelen (dus veel choco) en dan omhoog halen en rustig aftikken.

Ik had laatst een heel duidelijk filmpje hiervan op youtube. Za eens kijken of ik die nog vinden kan.

http://www.youtube.com/watch?v=w_mPwPRO … ata_player

Happiness is not a destination. It is a way of life!

3

Wat ik zelf doe is:
Eerst het stokje in de choco/Candy doen, dan in het balletje drukken en dit een half uurtje terug zetten in de koelkast (ondertussen kun je de rest smelten) daarna onderdompelen (in 1 keer anders worden ze te zwaar) en dan laten uitlekken. Je kunt nog zachtjes op je hand tikken voor de laatste druppels.

Kan het ook zijn dat je de choco of Candy te dik hebt? Dan kunnen de balletjes ook te zwaar worden.  Dan kan je deze verdunnen met cacaodrops of een klein beetje zonnebloemolie en goed door roeren!

Ik hoop dat je er wat aan hebt!
Succes!!!!

4

Misschien kun je iets met deze tips: http://www.crickpop.com/2011/07/trouble … -pops.html

5

bedankt voor de tips. ik denk inderdaad dat mijn chocolade te zwaar is. ik heb ze ook aan de koelkast genomen en heb net ergens gelezen dat dat niet mag, klopt dat? want ik bewaar al mijn chocolade in de koelkast...

het filmpje op youtube is duidelijk maar jammer genoeg spreek ik heel slecht engels. dus versta niets van wat die vrouw zegt.

6

chocolade hoeft niet in de koelkast bewaard te worden gaat de smaak alleen maar van achteruit..

7

Ik steek mijn stokjes er altijd in en zet ze pops dan altijd minstens een uur in de vriezer. Dan vriezen de stokjes er aan vast en is de kans veel kleiner dat ze van hun stokjes vallen bij het versieren.

Ook haal ik telkens maar een 3-tal pops uit de vriezer om te versieren. Het versieren duurt namelijk wel even en als je ze dan allemaal ineens uit de vriezer haalt, krijgen ze weer de kans om te 'smelten' als het ware en is de kans weer groter dat ze van hun stokjes vallen als je ze in de chocolade dipt.

8

Ik heb ze met behulp van een vorkje door de chocolade gehaald en afgetikt.
Vervolgens stokje er in gestoken,werkte perfect.

9

Ik steek het stokje er eerst even in dan een paar druppels chocolade in het gaatje waar het stokje zat, dan in chocolade gedoopt stokje er weer in en half uurtje af laten koelen

Zo komt er ook voldoende chocolade in het gaatje waardoor het stokje goed vast komt te zitten als het uithard

In de koelkast of vriezer doe ik ze niet dan wordt de chocoladelaag te dik

Hier een linkje naar mijn eerste cakepops

Oordeel niet over mensen voordat je ze goed kent, de waarheid zou je nog kunnen verbazen.

10

ik heb van het weekend ook voor het eerst cakepops gemaakt. zelf maken was een drama (en niet lekker, heb ze weggegooid  :s ), de volgende dag de cupcakemaker bij de blokker gekocht. die werkt geweldig en het is veel lekkerder!
ik maak eerst een gaatje met de scherpe kant van een sateprikker, daarna steek ik het lollystokje erin (die ik van te voren in de gesmolten chocolade heb gedoopt) en dan zet ik het in de koelkast tot de chocolade aan het stokje goed hard is. in de vriezer even kan ook. het moet echt hard zijn. daarna kun je ze prima in de chocolade dopen en blijven ze echt goed zitten! succes. en o ja, hier zijn mijn cakepops http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … 2127189583.

11 Laatst bewerkt door triquitas (19-07-2012 08:04)

bedankt voor de vele reacties!!!
gisteren mijn cakepopmaker gehaald en direct bolletjes gemaakt.
wat een zaaaaaaligheid!!!! ik ben helemaal verliefd!!!!
eindelijk mooie bolletjes, eindelijk blijven mijn stokjes erin en eindelijk dankzij jullie vele reacties ook mooie chocolade waardoor mijn bolletjes er prachtig uitzien!!!
nu weet ik dus dat zowat alles dat ik deed fout was!!! hehe  :nooo

mijn bolletjes waren véééél te zwaar!!!
mijn chocolade heb ik nu gesmolten met behulp van een steelpannetje en een beetje olie ( daarvoor deed ik het met een fondue pannetje)

en om de chocolade te kleuren gebruikte ik vorige keer kleurstof die voor suikerpaste dienen en deze keer op basis van olie en dat werkt perfect!!!!

foto's volgen later zeker en vast!!!

12

fijn dat het nu beter lukt, dat maakt het leuk om te doen ipv stressvol.
hoe doe je dat eigenlijk met het smelten van de chocolade in het pannetje? en hoe houd je het warm?

13

een kommetje in het pannetje en op een laag vuurtje laten staan

14

mijn cake pops zagen er na aanschaf van de cake pop maker zo uit...

http://www.mijnalbum.be/Foto-DAU6IAA4.jpg

dus nog niet hoe het moet zijn, dus nu vraag ik me af, moet de choclade over de cakepops heen gegoten worden als je ze bovenop mooi rond wil krijgen?

met suikerfondant lukken ze me nu wel mooi

http://www.mijnalbum.be/Foto-WFEZX63N.jpg

daar heb ik eindelijk de truc voor gevonden.

15

triquitas schreef:

mijn cake pops zagen er na aanschaf van de cake pop maker zo uit...

http://www.mijnalbum.be/Foto-DAU6IAA4.jpg

dus nog niet hoe het moet zijn, dus nu vraag ik me af, moet de choclade over de cakepops heen gegoten worden als je ze bovenop mooi rond wil krijgen?

met suikerfondant lukken ze me nu wel mooi

http://www.mijnalbum.be/Foto-WFEZX63N.jpg

daar heb ik eindelijk de truc voor gevonden.

leuk dat je de cakepopmaker hebt gekocht, wat een zaligheid he  :D . ik ben ook nog aan het uitvogelen hoe het het beste voor mij werkt, maar je moet er in ieder geval voor zorgen dat je de chocolade er niet over hoeft te gooien, maar dat je bakje diep genoeg is zodat je ze er in kunt dopen (met meer chocolade of een smaller bakje). ik vind dit wel een handig filmpje http://www.youtube.com/watch?v=JpIifr0VOxY. ik heb zelf nu een goedkoop chocoladefonduesetje gekocht bij de xenos, die heeft een smal bakje waarin je de chocolade warm kunt houden. maar ik moet hem nog wel uitproberen. de eerste keer had ik ook een te laag/breed bakje waardoor ik de chocolade er ook overheen moest gooien en dat werd ook niet zo strak. de tweede keer had ik een smaller bakje (een kleine blanda van ikea) en dat ging al beter, maar daarin kon ik het weer niet goed warm houden. maar uiteindelijk komen we er wel  ;) . succes!

16 Laatst bewerkt door VanessaAssenav (23-07-2012 07:42)

Je zou bijna denken dat ik er aandelen in heb haha maar ik zweer bij babycakes melts. Super vloeibaar en dan worden je pops nog strakker dan met de fondant.
Paar flesjes kleurstof aanschaffen en je maakt alle kleuren vd regenboog ;)

Gewoon pops maken, stokje vast 'lijmen' met melts, pops in de melts dompelen en eventueel wat te veel is er zachtjes af tikken. Easy as dell :D

Ik gebruik altijd een 'ouwe' mok voor de melts. Diep genoeg, breed genoeg en zet t weer even 30sec in de magnetron als t wat warmer moet.

17

ik zweer vanaf nu bij callebout chocolade!!!!
wat een zaligheid om vandaag de cakepops te hebben mogen maken,!!
lekker receptje onder elkaar gedaan, cakepops in de cakepopmaker, 15 min in de diepvries, stokjes met gesmolten callebaut choclade erin gedaan, opnieuw een 3 kwartier in de koelkast en net volledig ondergedompeld. choclade moest enkel 30 seconden in de microgolf, even roeren, beetje olie erbij, nog eens 30 seconden en dompelen maar, beetje aftikken en wat een mooie ronde bolletjes!!!!
me sooooo happy!!! ik kan morgen een mooi resultaat afleveren!!!!
jippie!!!!

Fijn dat je, voor jou, de best 'melts' hebt kunnen vinden!
Wat is callebaut chocolade? Of is t gewoon n merk?
Have fun met je pops :D

19

ja dat is een merk ja, gewoon allemaal dropjes chocolade :)

20

Is een heel veel gebruikt merk.  ;)

Dat is toch een TAART waard!