Onderwerp: Plakkende marsepijnen roosjes
Hoi luitjes
Enige jaren geleden (door ziekte stil gelegen) was ik begonnen met bakken. Ik had toen cupcakes met roosjes gemaakt voor mijn familie met Kerst. Dat vond mijn schoonmoeder zo leuk dat ze zei dat ze ooit nog wel eens een taart met roosjes wilde hebben. Ik had haar beloofd dat ik voor hasr eerst volgende verjaardag (ze werd 65) zo'n taart zou bakken. Maar door mijn ziekte kon ik die belofte niet waar maken.
Inmiddels 3 jaar verder wil ik die belofte dan waar maken. Had laatst bij Xenos rode marsepein en witte fondant gekocht om te oefenen. Ik wilde dit weekend de roosjes maken. En woensdag gaan bakken en af werken zodat ik woensdag de taart kado kan doen. Mijn schoonmoeder is donderdg jarig. Zelf werk ik 4 dagen van 9 uur en ik denk niet dat ik 's avonds nog puf heb om te knutselen. Dus vandaar dat ik het boetseerwerk nu wil doen.
Maar nu komt mijn probleem. Ik heb al een paar roosjes proberen te maken, maar de blaadjes plakken aan elkaar en de vorm die ik dan krijg lijkt niet meer op een roosje
Ik heb al geprobeerd om de marsepein met de fondant te mengen (1:1), maar dat mocht ook niet baten. Daarbij komt dat bij dat mengsel ook allemaal donkere spikkels in het mengels zitten.
Omdat ik toevallig bij de taartenshop Funcakes (groen en wit) marsepein had gekocht heb ik geprobeerd om daarmee een (groen) roosje te maken en die was in vergelijking met de rode Xenos gevallen perfect.
Maar een taart met groene rozen is een beetje vreemd. Ik zou voor de witte kunnen gaat, maar dan moet ik weer verzinnen welke kleur (en moet dat nog kopen) ik de taartbekleding ga maken.
Heeft iemand misschien een oplossing hoe ik met de rode (Xenos) marsepijn toch mooie roosjes kan maken?