1

Onderwerp: Biscuittaart afsmeren met...

Waarmee smeer jij je biscuittaart af?

Icing of botercrème?

En wat zijn de voor- en nadelen?

'Fabulous cakes', een programma dat hier in België wordt gespeeld, gebruikt voor iedere taart af te strijken eerst een dunne laag icing, die laten ze koelen, en vlak voor het decoreren met fondant leggen ze er een dikkere laag icing op die ze mooi gelijk strijken en dan eventjes wachten & fondant erover.

Help, help, help !

:cool:

Cookies are made of butter and love.

2

Re: Biscuittaart afsmeren met...

[MOVE] -> bekleden

3 Laatst bewerkt door Bommeltje (26-06-2012 19:40)

In amerika noemen ze Botercreme icing...  :Y

Dus botercreme...

De eerste dunne laag noemen ze de 'crumcoat' om de kruimels 'vast te zetten' daarna een dikkere laag er over die dan kruimel vrij is.

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

4

Bommeltje schreef:

In amerika noemen ze Botercreme icing...  :Y

Dus botercreme...

De eerste dunne laag noemen ze de 'crumcoat' om de kruimels 'vast te zetten' daarna een dikkere laag er over die dan kruimel vrij is.

En is dat dan dezelfde botercrème als diegene die je als vulling gebruikt?

Cookies are made of butter and love.

5 Laatst bewerkt door SugaHolic (26-06-2012 20:08)

Ik doe het in een enkele laag. Ik gebruik goed zacht geklopte 1:1 botercrème. Die breng ik eerst ruim in losse klodders op om de biscuit niet kapot te drukken en geen kruimels te veroorzaken. Dan ga ik er strak langs om zo weinig mogelijk botercrème te laten zitten. De zijkanten met een deegschraper  en de bovenkant met een paletmes. Ik gebruik het dus alleen als plamuur om oneffenheden op te vullen en hoekjes te herstellen en niet als echte laag.
Ondanks dat ik ook nooit dijkjes spuit en vrij dun bekleed is er nog nooit een vulling doorgelekt.  :P

barbiiee21 schreef:

En is dat dan dezelfde botercrème als diegene die je als vulling gebruikt?

Die is wat te zacht. 1:1 botercreme is 1 deel roomboter op 1 deel poedersuiker. En dan flink mixen tot een wit zacht mengsel. Als je dat na het afsmeren weer koelt wordt het lekker hard en dan houdt de taart goed zijn strakke vorm bij het bekleden. Na het afsmeren zet ik de taart even een kwartiertje in de vriezer en dan is het mooi stevig.

6

Je kunt prima afsmeren met dezelfde botercreme als die je gebruikt om te vullen, ook die wordt stevig als je hem in de koelkast zet, .. Soms als het wat warmer is mix ik door het afsmeerdeel nog wat extra boter maar dat is niet echt nodig.

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!