1

Onderwerp: Marsepein blijft altijd plakken/moeilijk te rollen:tips?

Ik ben echt nog een beginner.
Een paar weken geleden heb ik de eerste Bumba figuurtjes gemaakt.Ze waren supermooi,maar het bewerken is een ramp...
Normaal komt morgen m'n taartenshop bestelling toe met een kunststof roller en anti-kleef onderlaag.
Hiernet had ik een houten keukenroller,maar ik ben gestopt.
Mijn indruk is,dat ik de marsepein nat moet maken (rol nat)en dan kleeft ze minder.
Wat doe ik verkeerd?Materialen (kleurstof,marsepein,...)komen allemaal van uit de shop,van een eerdere bestelling.

Nu ga ik volgende week een taart bekleden,maar begin al te zweten als ik eraan denk hoe dat zal plakken.
Ik heb dit forum al uitgepluisd,maar toch blijf ik klungelen .
Wie heeft dit ook aan de hand en hoe lossen jullie dit op?

Bedankt alvast! ;)

2 Laatst bewerkt door tom poes (11-02-2008 16:51)

Re: Marsepein blijft altijd plakken/moeilijk te rollen:tips?

Je roller niet niet nat maken hoor, dat lijkt eventjes te helpen, maar uiteindelijk wordt het niks :nooo ! Je kunt 'm beter een beetje vettig maken met wat plantaardig vet (crisco, trex, beetje bakspray) of je marsepein dun bestuiven met wat poedersuiker.

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

3

Marsepein nat maken? Dan gaat het alleen maar meer plakken!

Ik rol op een tafelzeiltje van de Blokker met een simpele houten roller. Gaat prima. Soms gebruik ik wel wat Crisco om het zeil wat in te vetten, dan werkt het gewoon net iets makkelijker en soepeler.

[b][color=pink][url=http://www.naara.nl]Na

4

Kan er nog iets anders dan bakspray en Crisco?
Ik bedoel,ik zeg maar iets (dom,dom)olie voor koude bereidingen(om slasaus te maken)?
Dringend ;)

5

Als je die kunstof roller hebt dan plakt het echt niet meer hoor...gaat helemaal goedkomen !

6

Het is mislukt,ik heb er de brui aan gegeven...
Brokkelen,scheuren,aan de mat plakken,echt niet fijn....