1

Onderwerp: heerlijke cake!

Ik heb net een cake in de oven gezet, met een recept dat ik ergens gevonden had. Ik ben nu een stukje aan het eten, en hij is heerlijk! Hij schijnt nog lekkerder te zijn als je hem een dagje laat staan, ik ben benieuwd!
200 g boter
200 g kristal suiker
een zakje vanille suiker
4 eieren
200 gram bloem

verwarm de oven voor op 160 graden. Vet een cakevorm (28 cm) in met boter en bestuif de wanden met wat bloem. Doe de boter met de suiker, vanille suiker en een snufje zout in een beslagkom en klop alles met een mixer in 10 minuten tot een lichte, romige massa. Klop een voor een de eieren erdoor. Voeg een volgend ei pas toe als het vorige helemaal is opgenomen. Spatel dan in gedeelten de bloem erdoor.

Schenk het cakebeslag in de vorm en bak de cake in de oven in ongeveer 1 uur en 15 minuten gaar. De cake is gaar als een satestokje dat u er tot het midden in prikt er weer droog uitkomt. Laat de cake uit de oven eerst ong. 5 minuten in de vorm afkoelen. Snijd de zijkanten los en veerwijder de vorm. Laat de cake op een taartrooster afkoelen. Verpak de cake in aluminiumfolie.

enjoy! ;)

groetjes, Vivian

2

Re: heerlijke cake!

lekker is dit wel : dit is het standaardrecept van een quartre-quarts cake (of gewone cake) ;)

Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen

3

bij het recept stond fijne cake :)
maar ik vond het wel een heel erg lekker recept, zeker voor "normale" cake, en makkelijk te maken met ingredienten die je eigenlijk altijd wel in huis hebt.

groetjes, Vivian

4

Ik ga hem zo maar eens proberen :) lijkt me lekker.
IS die 160 graden met een hetelucht oven of een gewone oven?

www.Leoniestaarten.nl
Omdat er altijd wel een reden voor een taart is!

5 Laatst bewerkt door VDL26 (06-06-2012 14:09)

ik heb mijn hetelucht oven gewoon op 160 graden gezet, ging prima!
maar het recept doelt op een gewone oven

groetjes, Vivian

6

Ik heb hem gisteren gemaakt, en hij smaakte prima! Zeker voor herhaling vatbaar. Me gewone oven op 160 graden en met een uur en 15 min was hij perfect gaar.

bedankt voor dit recept!

www.Leoniestaarten.nl
Omdat er altijd wel een reden voor een taart is!