1

Onderwerp: Scheuren door soort bc??

Hallo allemaal
Sinds een tijdje kan ik geen taart meer  fatsoenlijk met fondant bekleden want het scheurt aan alle kanten. Snap er niks van want eigenlijk kreeg ik mijn taarten vrij strak zonder problemen. Van fondant ben ik niet gewisseld, gebruik die van de sligro.
Wel ben ik gaan afsmeren met bc 1:1 ipv de bc mix.
Na het afsmeren zet ik de taart een tijdje in de koelkast om wat stijver te worden voor het bekleden en ik vind dat de bc 1: 1 altijd erg hard en droog aanvoelt.
Zou het nou kunnen zijn dat het scheuren daar door komt?
Bedacht me namelijk dat dat het enigste is dat ik heb veranderd de laatste tijd...

Ja zou het graag even testen maar heb mijn elleboog gebroken dus helaas...
Vandaar ook deze late/vroege post want slapen is een ramp, lang leve dit forum voor de afleiding!!!

It's just a piece of cake

2

Re: Scheuren door soort bc??

Ik denk dat als je basis hard is, je wel sneller scheurenkunt krijgen aan de andere kant krijg je je taart ook een stuk strakker. Wat je ook nog kan proberen als je elleboog weer wil ;)  is om eerst de bovenste centimetr goed vast te zetten zodat de fondant verder er niet aan kan trekken (snap je wat ik bedoel?). En misschien je fondant nog even langer doorkneden dat ie echt soepel is.

je kan best 3 keer vallen, als je maar 4 keer opstaat

3

Ja dat vast zetten aan de bovenkant probeerde ik de laatste keer al .ging iets beter maar nog steeds niet zoals ik het vroeger had.
Heb ook al gevarieerd met de diktes van het fondant, bij dik was hey stukken minder maar vond het niet lekker...
Hopelijk kan ik over een paar weekjes weer lekker freubelen en testen..

It's just a piece of cake

Als 'de laatste tijd' sinds half mei is dan ligt het aan het weer en niet aan jou.  :Y Het is regelmatig veel te warm en/of te vochtig om lekker met fondant te werken.

Twee keer knippen, nog te kort.