1

Onderwerp: Invriezen?

Hallo,

Ten eerste weet ik niet of ik in het goede topic zit maar zag even niet waar ik het anders moest plaatsen.

Mijn zoontje is over 1,5 week jarig en omdat er de avond voor de verjaardag al zoveel voorbereidingen te doen dat ik had gelezen dat je een compleet gedecoreerde en gevulde taart in kan vriezen.

Nu las ik ook dat je niet alle vullingen kunt invriezen.
Ik wil als vullingen maken: ( het is een stapeltaart)

-Room van mascarpone, slagroom en likuur.
-Mars mousse
-aardbeien met slagroom
-Chocolade mousse

Zijn deze villingen ook goed in te vriezen?

Ik weet nog niet wat ik ga gebruiken om te bekleden of fondant of marsepein. Ik heb een frosting sheet besteld met foto en wanneer zou ik die dan het beste op de taart kunnen doen?
mijn vriezer vriest echt heel hard, als ik er vlees uit haal dan is t na n dag vaak nog half bevroren. Wanneer kan ik hem er dan het beste uit halen?

En ik vind het moeilijk te geloven dat een taart uit de vriezer net zo lekker is dan een verse taart, graag jullie bevindingen daar over, en ook of de marsepein/fondant nog echt wel mooi blijft.

Het is mijn zoontje zn 1e verjaardag dus wil graag wel een mooie lekkere taart maar het zou echt wel heel goed uitkomen als ik heb van de week al zou kunnen maken.

Alvast bedankt!

2

Re: Invriezen?

Zal bij vraag 1 beginnen, de vullingen:
mascarpone heb ik nog nooit ingevroren dus dat zou ik niet weten, slagroom en likeur geen probleem. Echter de aardbeien die zullen wat minder worden ben ik bang voor, ingevroren aardbeien worden toch wat 'papperig' maar misschien heeft iemand hier ervaring mee...
de rest geen probleem om in te vriezen

de foto, die moet je pas als laatste op de taart plaatsen, anders gaat hij opkrullen door het vocht. dus niet mee invriezen, maar als de taart ontdooit is plaatsen.

Uit de vriezer is net zo lekker soms nog lekkerder als vers dat verschil ga je echt niet proeven. Daar hoef je niet over in te zitten.

Ontdooien, 24 uur van te voren uit de vriezer, langzaam in de koelkast laten ontdooien, als je zegt mijn vriezer vriest echt hard dan misschien 36 uur van te voren...... als het maar langzaam gebeurt via je koelkast anders gaat je marsepein/fondant te snel van temp. wisselen en gaat het condenseren en dus vochtig worden, plakken en
glimmen.

Alvast fijne verjaardag !

www.zoetmetelma.shop voor taart- decoratieartikelen, workshops, kinderfeestjes en taart op maat. Maar ook losse thee, koffiebonen, bonbons en chocolade.