1

Onderwerp: kenwood patissier en botercreme maken (poedersuiker)

Elke keer als ik botercreme maak en de poedersuiker erdoor doen, stuift het behoorlijk met als gevolg dat ook de machine een laagje poederstof heeft.

Ik vrag me af of dat wel goed is voor de machine.
Immers het 'stof' kan ook aan de binnenkant terecht komen.

Hebben meer daar last van?
Hoe doen jullie dat??

2

Re: kenwood patissier en botercreme maken (poedersuiker)

Dat had/heb ik ook altijd. Toevallig gisteren niet. Wat ik dit keer anders heb gedaan was dat ik de boter eerst goed gemixed heb. En pas daarna de poedersuiker erbij. Maar of dat de manier is?

Toevallig had ik ook voor het eerst poedersuiker uit Duitsland gebruikt, maar of dat nog verschil maakt?

Life takes you to unexpected places, love brings you home

3

ik mix eigenlijk altijd eerst goed de boter en doe dan lepel voor lepel de suiker erbij...... :Y

4

Ik heb een spatdeksel die doe ik er altijd ff op. En dan via de opening toevoegen

5 Laatst bewerkt door jo-oosie (20-05-2012 14:39)

ik heb een simpele handmixer en doe de poedersuiker (250 gr) er in één keer bij en dan eerst met de gardes er door roeren/prakken ZONDER dat 'ie aanstaat....

Eigenlijk wel erg logisch dat die suiker alle kanten opstuift als er in gemixt wordt, mixen is nog veel meer luchtverplaatsing dan blazen, en je weet waarschijnlijk wel wat er gebeurd als je tegen een theelepeptje poedersuiker blaast....   :D

Als ik jou was ,zou ik het er eerst even met een lepel wat doorheen scheppen, totdat het meeste suiker wat aan de boter plakt.
En idd, dát gaat weer vrij goed als je boter al bijna wit en lekker luchtig is geklopt...  :Y

Wat je met liefde maakt, mag je absoluut met gepaste trots showen....  ;-)

6

ja het spatdeksel heb ik er uiteraard ook op!!

Ik kan idd maar proberern om het er eerst een beetje door te gaan doen met een lepel, want zo lijkt het me niet best voor het apparaat!!