Onderwerp: Welke vulling?
Ik weet niet wat voor vulling ik voor de verjaardagstaart voor mijn zoon moet gebruiken.
Hij lust graag aardbeien, maar geen slagroom, geen bbr, geen botercreme.
hebben jullie een idee?
Graag jullie advies en evt recept
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Welke vulling?
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Ik weet niet wat voor vulling ik voor de verjaardagstaart voor mijn zoon moet gebruiken.
Hij lust graag aardbeien, maar geen slagroom, geen bbr, geen botercreme.
hebben jullie een idee?
Graag jullie advies en evt recept
Wat lust hij wel op 'toetjes-achtig' gebied, lust hij bijvoorbeeld Danoontjes (weet niet hoe oud 'ie wordt natuurlijk ..) ?
Als het voor een kind is dat Danoontjes lust zou ik Danoontjesvulling maken (iets meer stevigheid geven met een paar blaadjes gelatine) evt met (verse) aardbeien en een lekker laagje aardbeienjam.
Chocolademousse kan natuurlijk ook als 'ie daar van houdt, of de kwarkpuddingtoetjes van Mona.
Ik doe eigenlijk altijd 1 zuivelige laag en 1 laagje jam, maar alleen jamlaagjes kan natuurlijk ook (of dulche de leche...)
Bedankt voor je reaktie
De taart is ook bedoeld voor visite.( dus danoontje valt af )
toetje van mona vandaag geprobeerd lust hij dus ook niet.
Kan je ook aardbeienkwark in een taart doen? of gaat dat lekken?
Ja hoor aardbeienkwark kan prima. Als je hem iets te dun vind, kun je evt met gelatine hem wat verstevigen. Voor het lekken, toch een dijkje botercreme pakken. Dan moet hij dat stukje maar laten liggen.... Ik zou het risico niet nemen om zonder te doen.
Je kunt in plaats van aardbeienkwark ook mascarpone nemen en daar (aardbeien)jam doorheen roeren. Is wat steviger dan kwark.
Vooral niet zeggen waarmee het is gevuld, voor je het weet vind ie het wel lekker en blijkt hij botercreme te eten.........
Kwark kan wel ja, als hij dat wel lust. Maar dan wel een dijkje maken, granny's manier gebruiken (taart 'uithollen'), of die van carin (niet helemaal tot de rand smeren)
Ik denk dat ik mascarpone ga proberen en een proeftaartje hiermee maak
bedankt
Ik heb net een taart gemaakt met een mascarpone vulling ( 1 doosje mascarpone en daar 3 eetlepels 4 vruchtenjam doorheen) en een laagje jam.
Ik ben een beginner,maar mn kids vonden het erg lekker,dus ik zou het proberen
Ikzelf vind boter echt heel vies, maar botercreme smaakt heel anders. Inderdaad, niets zeggen, en als hij het vraagt zeg je gewoon dat alles wat erin zit dat hij dat lekker vindt. (dus als hij vraagt: mama, zit er botercreme in? Zeg je gewoon nee!, wedden dat hij het wel gewoon eet en het heel lekker zal vinden?)
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Welke vulling?