1

Onderwerp: hoe breng ik blikfruit / vlaatvulling aan?

Ik kan mij niet voorstellen dat dit niet al eens is uitgelegd. Maar ondanks diverse zoektermen kan ik het niet vinden.

Ik wil peer uit blik in een taart doen. In een andere vlaaivulling. Het lijkt mij handig om de peer eerst uit te laten lekken, moet dat bij de vlaaivulling ook?

Doe je blikfruit/vlaaivulling direct op de taartlaag of moet er altijd wat onder, bc ofzo?

Heel erg bedankt voor de reacties!

Re: hoe breng ik blikfruit / vlaatvulling aan?

ik maak eerst een dijkje van botercreme en daar binnen in doe ik de vlaaivulling

3

Ik doe 'm altijd zo op de taart. Het is best dik en het trekt niet echt in de taart.
Je kan een dun laagje chocola  :9 of botercreme eronder doen als je het niet vertrouwd.
Uitlekken hoeft niet, de vloeistof is gebonden (soort gelei).

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym

Ik vraag me ook af hoe je vlaaivulling uit laat lekken  :D ...daar is volgens mij geen beginnen aan....die vruchtjes die in sap zitten zou ik wel eerst uit laten lekken (bijv. mandarijntjes) en die kan je dan bijv. lekker op de banketbakkersroom leggen.  :9

5

Peer of ander blik fruit erg goed laten uitlekken, idd bij vlaaivulling hoeft dat niet..

Iemand schreef hierboven een laagje chocolade of botercreme onder het fruit doen, dat zou ik zeker afraden.. Het vocht kan dan namelijk maar 1 kant op.. en dat is richting je marsepein of fondant..  :s  Een dijkje houdt het vocht wel binnen je taart, maar het moet wel ergens heen kunnen anders is de kans te groot dat het toch tegen de buitenkant aan komt.

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

Bedankt voor alle tips!

Ik wilde de peer wel op bc mix leggen. Ik zal niet te veel peer gebruiken, het niet te dicht bij de rand leggen en zorgen voor een dijkje. (en hopen op het beste ;) )

7

Iemand schreef hierboven een laagje chocolade of botercreme onder het fruit doen, dat zou ik zeker afraden.. Het vocht kan dan namelijk maar 1 kant op.. en dat is richting je marsepein of fondant..    Een dijkje houdt het vocht wel binnen je taart, maar het moet wel ergens heen kunnen anders is de kans te groot dat het toch tegen de buitenkant aan komt.

Het kan nog naar boven. Maar vanwege de zwaartekracht gaat het toch eerst naar onderen. Een laagje eronder kan helpen. Al doe ik dat zelf alleen bij vers fruit. Blikfruit laat ik heel goed uitlekken.

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym

8

Blikfruit op of in crème na t droogdeppen, vlaaifruit gewoon erin dat geeft bijna geen vocht af