1

Onderwerp: Biscuit weer te luchtig!!! SOS Afsmeren lukt niet

Ik heb het al vaker gehad de laatste tijd. Mijn biscuits (altijd naturel, met choco geen last van) wordt te luchtig/los/fijn/kruimelig waardoor het afsmeren niet lukt. De botercreme heb ik mooi zacht en heb een paletmes om me af te smeren maar trek het biscuit gewoon kapot. Ik hoef er maar naar te kijken of de stukjes vallen er al af/uit.

Wat doe ik verkeerd? Kan het zijn dat er te veel of te weinig ei in zit of water te veel of te weinig?
Verder kun je toch niet zoveel fout doen met een biscuit bakken? Ik vet in met bakspray, niet teveel en netjes laten drogen.

Wie weet raad???? Hoor het graag.

Gr. Dolfijn

Neem eens een kijkje op: www.stapeloptaart.nl. Ook voor eetbare prints op ouwel, frosty of icing.

2

Re: Biscuit weer te luchtig!!! SOS Afsmeren lukt niet

Ik doe altijd een laagje zonnebloemolie in mijn bakvorm en hier plak ik dan bakpapier over. Zo heb ik niet dat de randjes afbrokkelen, want dat gebeurde mij meestal.

Ik heb met taartzagen ook al vaak te luchtig biscuit gehad, nu mix ik korter dan de aangegeven 10 min voor moskovisch biscuit, zo'n 5 minuten totdat hij mooi wit en egaal van kleur is en de structuur van behanglijm heeft. Ik heb nu niet meer dat het dan te luchtig is.

Misschien het biscuit ook een dag van te voren maken, goed laten afkoelen en dan ik de koeling bewaren, luchtdicht verpakt. Bij mij gaat het niet condenseren, dus wordt het biscuit niet soppig dan, maar het is wel iets steviger om te snijden, dan vers uit de oven.

Hopelijk heb je hier iets aan?

3

Probeer je biscuit eens een dag eerder te bakken. Soms werkt dat beter.

groeten Annemieke
Cake It

4

Hoi Dolfijn,
Je kunt het beste het kapsel even in de vriezer zetten ongeveer half uurtje en dan kan je wel beter smeren.
Het kan idd aan de eieren liggen als die te vers zijn of juist te oud of te koud, dan reageert het beslag daarop.
Hoop dat het helpt.
Groetjes Annette

1 % hulp is meer dan 100% medelijden!!!

5

Even in de vriezer/koelkast en paletmes warm maken onder de hete kraan?

'Het geheim van geluk is vrijheid, het geheim van vrijheid is lef!'

6

Ik bak mijn biscuits altijd al eerder dan wanneer ik ze nodig heb. Komen dus bijna altijd uit de vriezer. Zitten dan in een plastic (pedaalemmer)zak. Ontdooi ze buiten de koelkast met de zak een beetje open.

Neem eens een kijkje op: www.stapeloptaart.nl. Ook voor eetbare prints op ouwel, frosty of icing.

maak je de biscuits van je eigen recept of van een mix?

When we lose the right to be different, We lose the privilege to be free- Nelson Mandela
https://www.facebook.com/PennysHobby

8

ik bakken altijd dag van te voren dan is goed

9

pennyroyaltea schreef:

maak je de biscuits van je eigen recept of van een mix?

Ik gebruik de biscuitmix van Funcakes.

ik heb in een ander topic gelezen dat waar jij last van heb door de nieuwe recept van fun cakes komt (zit geen lactose in)

dus mogelijk is dat het..

When we lose the right to be different, We lose the privilege to be free- Nelson Mandela
https://www.facebook.com/PennysHobby