1

Onderwerp: Macarons, misschien een rare vraag, maar...

Hoe horen ze eigenlijk te smaken?!

Ik heb ze nu een aantal keer geprobeerd en ze zijn opzich prima, maar ik heb nog nooit een niet-zelfgemaakte-macaron geproeft, dus ik vroeg me af hoe het eigenlijk hoort?! :lol:

Hopelijk kan iemand mij een omschrijving geven over de smaak en structuur van een goede macaron.

Gr Kelly

2

Re: Macarons, misschien een rare vraag, maar...

Ik ben geen expert, maar ik heb al wel wat verschillende macarons op, zowel zelf gemaakt als gekocht. Nog niet van een echte Franse patissier, maar goed ;)

Ze moeten dus krokant zijn aan de buitenkant, maar je bijt er heel snel door. De buitenkant smelt eigenlijk direct in je mond. En binnenin is het chewy, zo'n beetje als eiwitschuimpjes of geroosterde marshmallows.
De smaak van de macaron zelf is suikerig met lichte amandelsmaak (van een neutrale macaron toch).
Het is vooral de vulling de eigenlijke smaak van het koekje geeft, of als je nog smaakmakers toevoegde aan het beslag zelf.

Voilà, dat is dus mijn ervaring met een macaron ;)
Ik vind het vooral heerlijke koekjes omdat ik een tarwe-intolerantie heb, en bij deze dus geen tarwe aan te pas komt  :9

Een dag zonder iets nieuws geleerd te hebben, is een dag niet geleefd!
Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com

3

Marie-Popo schreef:

Ik ben geen expert, maar ik heb al wel wat verschillende macarons op, zowel zelf gemaakt als gekocht. Nog niet van een echte Franse patissier, maar goed ;)

Ze moeten dus krokant zijn aan de buitenkant, maar je bijt er heel snel door. De buitenkant smelt eigenlijk direct in je mond. En binnenin is het chewy, zo'n beetje als eiwitschuimpjes of geroosterde marshmallows.
De smaak van de macaron zelf is suikerig met lichte amandelsmaak (van een neutrale macaron toch).
Het is vooral de vulling de eigenlijke smaak van het koekje geeft, of als je nog smaakmakers toevoegde aan het beslag zelf.

Voilà, dat is dus mijn ervaring met een macaron ;)
Ik vind het vooral heerlijke koekjes omdat ik een tarwe-intolerantie heb, en bij deze dus geen tarwe aan te pas komt  :9

Super!!! Een geweldig uitleg, dankjewel  :Y En helemaal mooi omdat het overeen komt met mijn macarons  :D  :lol:  Eerst waren ze erg slap, maar die ik nu gemaakt heb zijn lekker krokant!
Gelukkig!

Bedankt voor je omschrijving :D

Groetjes Kelly

4

wat voor vulling doe je dan tussen de macarons?