Onderwerp: Help.. stapeltaart zakt in?
Hallo allemaal,
Ik heb nog niet zo ervaren op taart gebied, ik heb nu ongeveer 4 á 5 taarten gemaakt (waaronder 2 keer stapeltaart met 2 lagen)
Nu maak ik voor mijn moeder een taart met 3 lagen,
25-20-15 De bovenste 2 zijn perfect, mooi stevig en ook redelijk stevige vulling (bokkepootjes vulling en witte chocola/yoghurt vulling)
De onderste is gebakken in een springvorm en gevuld met dikke laag banketbakkers room en vlaaivulling.
Nu heb ik de bovenste 2 op de onderste gezet, inclusief onderbord en rietjes om te ondersteunen. Nu heb ik het gevoel dat de onderstaart niet zo stevig is en ook een beetje begint te zakken.
De bisquit van de eerste 2 is ook veel steviger?
komt dit door de banketbakkersroom, ik kan me voorstellen dat dat nog wat gaat 'werken' Of kan het zijn dat de bisquit net niet gaar genoeg is. Ik heb me gehouden aan de baktijd en geprikt met een sateprikker. Die was schoon. Toen ik de cake open had gesneden twijfelde ik wel een beetje of het midden wel helemaal gaar was.
Maar aangezien ik geen biquitmix meer had ben ik doorgegaan.
De taart staat nu in de vriezer (uit elkaar)
De verjaardag is zondag en ik begin nu wel een beetje te twijfelen of het wel goed komt... kan de cake wat steviger uit de vriezer komen?
Ik heb eigenlijk geen tijd, geen mix en geen fondant meer om de onderste taart opnieuw te maken.
Wie kan mij helpen met antwoorden?
Groetjes Thea