1

Onderwerp: Vervoeren taart

Hai,

Ik ben een beginner die nu steeds vaker vraag krijgt om een taart te maken echt super leuk.
Nu is het zo dat ik erg nieuwsgierig ben hoe vervoer je een stapeltaart? Ik ga van de week een 3 laagse taart wegbrengen maar hoe doe je dat?
Ik breng hem waarschijnlijk een dag vantevoren. Breng je hem dan in 3 delen dat ze hem de volgende dag zelf opelkaar zetten of in 1 geheel? (past nooit in een doos denk ik dan)
Wie kan mij dat vertellen want al dat oppakken kan nooit goed zijn voor je versiering langs de randen.

Dank je wel alvast.

Zo leuk deze nieuwe hobby!

2

Re: Vervoeren taart

op elkaar gezet gaat met 3 wel hoor :Y
Goed onderbord eronder (cakedrum/mdfplaat), evt een stok door de hele taart (van te voren gaten maken in de kartons ed).

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

3

Super dank je wel!! Wil het zo perfect mogelijk doen komen veel jonge moeders op dat feestje! :D

4

Deze vraag is niet specifiek voor het bakken voor anderen.
[MOVE] -> taartdecoratie algemeen (waar je veel meer vragen en antwoorden over dit onderwerp zult terugvinden)

5

Zat al te twijfelen dank je wel!

6

Vervoeren 3 hoog gaat prima. Er is al veel over geschreven (ook over verpakking), dus als je even de zoekfunctie gebruikt kan je er meer over lezen  ;)

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

Ik "plak" de lagen op elkaar met een beetje Royal Icing. Zorg ervoor dat de taarten goed gestut zijn en op een stevige ondergrond staan, dus niet op een taartkartonnetje.
Over de doos:
De deksel schuif je rechtopstaand over de onderkant. Zo rijg je een L-vorm. Even vastnieten, taart erin en folie eroverheen.

In de auto zet je hem op de grond voor de bijrijdersstoel of in de achterbak. Niet op stoelen zetten, want zie lopen altijd een beetje schuin, waardoor je taart kan gaan schuiven.

8

Super Dank je wel!!

9

In de achterbak is een stukje antislipmateriaal onder de taart(doos) soms ook nog wel handig.

Zorg wel even dat je evt. losliggende dingen uit de achterbak weghaalt en gewoon achter je stoelen legt. ;)

~ Never waste a good crisis... ~