1

Onderwerp: Combinatie met chocolade mousse

Hallo,

Ik mag volgende maand een bruidstaart maken. Nu zijn de wensen van het bruidspaar een chocolade biscuit met chocolade mousse. Nu heb ik van de week een proeftaartje gemaakt, chocobiscuit met 2 lagen chocolade mousse. Het bruidspaar vond het heerlijk maar ook erg machtig.

Ik zat te denken om 1 laag mousse te vervangen door een laag jam/confiture. Heeft iemand van jullie een suggestie welke smaak goed combineert of zijn er eventueel nog andere combinaties mogelijk die het minder machtig maken.

Bedankt voor het meedenken.

Groetjes,

Lianne

Iedere dag is een taartje waard.

2

Re: Combinatie met chocolade mousse

iets met frambozen? lekker fris en heerlijk bij chocola

frambozen, aarbeien, lemoncurd...?
Succes met je taartje!

Ik heb hem laatst met mandarijntjes gemaakt, heerlijk!!!

Wanneer je iemand ontmoet zonder glimlach,
schenk hem dan die van jou

5

hier eergisteren een taart gemaakt voor de dochter haar verjaardag.
Was een laag chocomousse en een laag slagroom met frambozen. was heerlijk

6

Ik doe gewoonlijk één laag chocoladeganache met daarop sinaasappelgelei en dan een laag chocomousse.Ik vindt dit niet te zwaar,de sinaasappelgelei maakt het 'lichter' en frisser  :)

7 Laatst bewerkt door Heidi0806 (20-04-2012 20:40)

ik vind een vulling van kersenkwark ook heel lekker bij chocolade.
Ik heb zo eens een taart gemaakt uit het grote taartenboek van koken en genieten

8

kersen past ook goed bij chocolade

Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen

9

iets fruitigs maakt het minder machtig. maar ik vind bijvoorbeeld caramel er lekkerder bij.

maar denk er ook even aan dat chocolademousse van slagroom is gemaakt en dus niet uren buiten de koelkast kan blijven staan.. wat meestal wel het geval is met een bruidstaart.

10

iets fruitigs maakt het minder machtig. maar ik vind bijvoorbeeld caramel er lekkerder bij.

maar denk er ook even aan dat chocolademousse van slagroom is gemaakt en dus niet uren buiten de koelkast kan blijven staan.. wat meestal wel het geval is met een bruidstaart.