Onderwerp: Zeeuwese bolus geinspipikt van Yvon365
Do i need to say more.....Ze zijn zooooooo lekker. Vooral als ze net uit de oven komen....

Tnx Yvon365 !!!
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Klein & fijn: Cupcakes, koekjes & los suikerwerk » Zeeuwese bolus geinspipikt van Yvon365
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Do i need to say more.....Ze zijn zooooooo lekker. Vooral als ze net uit de oven komen....

Tnx Yvon365 !!!
heerlijk
oooooooh, lekker! Herinneringen aan het mooie Zeeland.....en natuurlijk bij elk bezoek een bolus! Heb al bij recepten gekeken, maar niet gevonden. Heb je toevallig een linkje voor mij?
Annemieke
Wauw die zien er heel "echt" uit! Ik zou ook graag het recept willen!
Zien er lekker uit!!
Zou ik het recept ook mogen hebben 
De link naar het recept staat niet bij recepten maar in het bericht van Yvonne. Dit is het http://24kitchen.nl/recepten/zeeuwse-bo … uwse&f
Ohhhhhhhhhhhhhhh sweet memories... (letterlijk en figuurlijk!) mijn eerste vakantiebaantje was bij een Zeeuwse bakkerij 
De link naar het recept staat niet bij recepten maar in het bericht van Yvonne. Dit is het http://24kitchen.nl/recepten/zeeuwse-bo … uwse&f
Tnxx @LCM
Ik heb trouwens gewoon een pak broodmix gebruikt waar je nog 20 gram boter bij moet doen en water ( koopmans??).....dat heb ik gekneed ( 4 min in keukenmachine) 15 minuten laten rijzen, bolletjes van 80 gram tot strengen gerold, door een paar scheppen kristalsuiker, bruine basterd suiker en kaneel gerold, 3 kwartier onder een doek laten rijzen/rusten en 10minuten op 225 in de hete lucht oven.........Als ik ze weer ga maken dan laat ik de kristalsuiker achterwege denk ik (iig minder) of een deel witte basterdsuiker ipv kristalsuiker. Ik heb verder niks aan het deeg toegevoegd trouwens......
Suc6 
die van jou zien er ook erg lekker uit!
die van jou zien er ook erg lekker uit!
Voor een eerste x ben ik tevreden....De volgende x ga ik toch een paar kleine dingetjes anders doen....maar ze smaken heueueuel goed. Dus wat dat betreft
Tnx voor de inspriratie!!!
Lcm schreef:De link naar het recept staat niet bij recepten maar in het bericht van Yvonne. Dit is het http://24kitchen.nl/recepten/zeeuwse-bo … uwse&f
Tnxx @LCM
Ik heb trouwens gewoon een pak broodmix gebruikt waar je nog 20 gram boter bij moet doen en water ( koopmans??).....dat heb ik gekneed ( 4 min in keukenmachine) 15 minuten laten rijzen, bolletjes van 80 gram tot strengen gerold, door een paar scheppen kristalsuiker, bruine basterd suiker en kaneel gerold, 3 kwartier onder een doek laten rijzen/rusten en 10minuten op 225 in de hete lucht oven.........Als ik ze weer ga maken dan laat ik de kristalsuiker achterwege denk ik (iig minder) of een deel witte basterdsuiker ipv kristalsuiker. Ik heb verder niks aan het deeg toegevoegd trouwens......
Suc6
Dank je wel! Ga het zeker proberen!
ik heb ze vandaag ook gemaakt, ik zelf vind ze niet zo lekker maar mn vriend wel, dus voor hem speciaal gemaakt, heb er net ook nog een paar naar de buren gebracht...
hoelang zou je ze kunnen bewaren?
ik heb ze vandaag ook gemaakt, ik zelf vind ze niet zo lekker maar mn vriend wel, dus voor hem speciaal gemaakt, heb er net ook nog een paar naar de buren gebracht...
hoelang zou je ze kunnen bewaren?
Kweet niet @anke....Hier waren ze binnen no time op
........Kids en ik hebben lekker zitten smullen en het volgende pak witbrood mix staat op het aanrecht 
Ziet er lekker uit hoor!
zou je de verse gist ook kunnen vervangen door zo'n zakje uit de supermarkt?
hoeveel haal je eruit een recept?
Nou ik heb ze vandaag ook gemaakt zoals het recept van 24kitchen.
Ik moet zeggen; ik vond ze smaakloos en droog.
Als je ze bij de AH ofzo koopt, plakken ze zo lekker. Dat deden deze niet helaas.
Iemand een suggestie??
En volgens onze gezondheidswinkel kan je de gist ook vervangen door zelfrijzend bakmeel
Ik moet zeggen; ik vond ze smaakloos en droog.
Als je ze bij de AH ofzo koopt, plakken ze zo lekker. Dat deden deze niet helaas.
Iemand een suggestie??
En volgens onze gezondheidswinkel kan je de gist ook vervangen door zelfrijzend bakmeel
ik heb droge gist gebruikt en bij mij plakte ze enorm en ze waren erg lekker. ik heb ze langer laten rusten en je moet ze niet in de koeling bewaren. ik heb overigens ook vloeibare boter gebruikt. misschien dat dat ook no scheelt?
ohhh dit ziet er heerlijk uit!! 
ik heb droge gist gebruikt en bij mij plakte ze enorm en ze waren erg lekker. ik heb ze langer laten rusten en je moet ze niet in de koeling bewaren. ik heb overigens ook vloeibare boter gebruikt. misschien dat dat ook no scheelt?
Volgens mij had ik ook droge gist. Van die kleine zakjes.
Ik zag een ander recept op de AH site waar wel stroop gebruikt werd. Zal die binnenkort eens proberen. Misschien dat die dan wel plakken en meer smaak hebben.
Ik moet zeggen; ik vond ze smaakloos en droog.Als je ze bij de AH ofzo koopt, plakken ze zo lekker. Dat deden deze niet helaas.
Iemand een suggestie??En volgens onze gezondheidswinkel kan je de gist ook vervangen door zelfrijzend bakmeel
Een pak witbroodmix van Koopmans is niet droog en de onderkant was heeeeeeerlijk plakkerig....Volgende x draai ik ze halverwege even om. Eens kijken wat dat doet...!!!
nou heb ze ook gemaakt maar bij mij waren ze toch ook wat aan de droge kant en niet zo plakkering als de echte die je in zeelang koopt. de onderkant was plakkering maar boven was de suiker niet eens gesmolten. de smaak was wel goed opzich met een flink glas water erbij haha 
nou heb ze ook gemaakt maar bij mij waren ze toch ook wat aan de droge kant en niet zo plakkering als de echte die je in zeelang koopt. de onderkant was plakkering maar boven was de suiker niet eens gesmolten. de smaak was wel goed opzich met een flink glas water erbij haha
Lol, dat had ik nou ook. Dat de suiker aan de bovenkant gewoon suiker was gebleven. Stukjes dus. En niks plakkerigs aan en smaakloos.
Ik ga ze zo maken met het recept van de AH. Ben benieuwd!
Ohhh die zien er lekker uit!!!!!!
jolanda80 schreef:nou heb ze ook gemaakt maar bij mij waren ze toch ook wat aan de droge kant en niet zo plakkering als de echte die je in zeelang koopt. de onderkant was plakkering maar boven was de suiker niet eens gesmolten. de smaak was wel goed opzich met een flink glas water erbij haha
Lol, dat had ik nou ook. Dat de suiker aan de bovenkant gewoon suiker was gebleven. Stukjes dus. En niks plakkerigs aan en smaakloos.
Ik ga ze zo maken met het recept van de AH. Ben benieuwd!
Geloof me nou.....Mijn recept en alles komt goed
Snel en simpel 
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Klein & fijn: Cupcakes, koekjes & los suikerwerk » Zeeuwese bolus geinspipikt van Yvon365