Onderwerp: Vraagje over baktijden
Goedemorgen,
Ik heb gisteren voor het eerst een taartje gebakken, nou ja, geprobeerd dus eigenlijk, want hij is gruwelijk mislukt ...
Ik heb de mix van funcakes gebruikt en deze in een soort van Blandaschaal (RVS schaal van ATAG) met een diameter van 15/16 cm gedaan (3/4 vol). Deze heb ik 25 minuten gebakken en toen ik hem aan het einde van de baktijd controleerde, voelde hij veerkrachtig dus heb ik hem op een rooster laten afkoelen. Iedere minuut die ik ging kijken werd mijn taartje platter en toen ik 'm uiteindelijk door de midden sneed, was hij voor het grootste deel luchtig, behalve bovenaan (tijdens het bakken dus onderaan), daar zat een hele massieve rand om het maar zo te omschrijven. Verder vond ik hem ook erg zompig . Nu dus mijn vraag: hoe lang moet ik zo'n formaat bakken, want volgens mij was het duidelijk te kort...
Bij de tabellen staan hele mooie overzichten over hoeveel beslag je voor welke vorm moet gebruiken, maar ik kan daar helaas geen baktijden bij vinden. Staan die ergens anders op de site vermeld?
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Gr.
Sandra