VanessaAssenav schreef:250gr suiker, 250gr boter, 250gr zelfrijzendbakmeel, 4eieren, 1zakje vanille suiker. Recept heb ik van t forum en heb van te voren de do's en donts gelezen.
Heb mn boter gesmolten, door de suiker en vanille gemixt, eieren (die uit warm water kwamen) erdoor gemixt, bakmeel erdoor gezeefd, mixen en in mn springvorm gedaan van 26cm.
Wat doe ik nou fout? Ben er echt zooooo zat van! Moet er nog bakpoeder door? Terwijl t zelfrijzend is? Heb gelezen dan je cakebeslag niet super lang hoeft te mixen, mix dan ook maar zo'n 5min. Wil t binnenkort nog 1x proberen met cakebeslag, als dat niet lukt maak ik n biscuit en lukt dat niet geef ik op! Vind t zo niet leuk meer. Dus als jullie weten wat ik fout doe, tell me please.
Hallo Vanessa,
Ik lees nu pas het topic, dus ik weet niet of je het nog wilt wagen om een cake te maken.. Als je het nog wel eens wilt proberen, hier volgt mijn recept dat nooit mislukt! Toen ik 10j was lukte het me zelf al
Ik gebruik dezelfde ingredienten, maar een andere manier om ze te verwerken.
Stap 1: mix de suiker, vanillesuiker en de boter door elkaar. Blijven mixen tot het goed gemengd is en je geen brokken boter meer ziet. (de boter is NIET gesmolten maar heb ik wel 2u geleden uit de koelkast gehaalt. De boter is in vierkantjes gesneden).
Stap 2: voeg de eieren één voor één toe en mix ze onder het beslag
Stap 3: MIX HET BESLAG 10 MIN LANG! Dit is heel belangrijk om de lucht erin te krijgen! Je zult zien dat je beslag veel lichter van kleur wordt.
Stap 4: Zeef de zelfrijzende bloem en SPATEL het MET EEN HOUTEN LEPEL door het beslag. Je moet ervoor zorgen dat het goed gemengd is, maar niet echt roeren en zeker niet mixen (anders wordt je cake weer vast en gaat de lucht eruit). Als je het goed hebt gedaan, voel je echt 'de luchtigheid' wanneer je de bloem spatelt. Ik kan het niet goed uitleggen, maar als je het eens probeert, zul je wel snappen wat ik bedoel
En dan is de oven tot ie klaar is.
Hopelijk heb je er iets aan en ik hoop dat je het toch nog eens gaat proberen
PS: soms voeg ik ook nog 2à 3 eetlepels melk toe (dan wordt de cake iets vochtiger en fluweler) tussen stap 2 en 3.
Dream like you live forever,
Live like you die tomorrow.