Onderwerp: wat doe ik toch verkeerd met mn cakebeslag!?
Hallo,
Vandaag wou ik mn eerste taart gaan maken, maar ik krijg de bodem niet eens goed.
Dit is al n paar x gebeurd. Krijg het maar niet hoog. Nog even en vind t bakken helemaal niet meer leuk
Ik heb t alsvolgt gedaan.
250gr suiker, 250gr boter, 250gr zelfrijzendbakmeel, 4eieren, 1zakje vanille suiker. Recept heb ik van t forum en heb van te voren de do's en donts gelezen.
Heb mn boter gesmolten, door de suiker en vanille gemixt, eieren (die uit warm water kwamen) erdoor gemixt, bakmeel erdoor gezeefd, mixen en in mn springvorm gedaan van 26cm. Omdat mijn hetelucht functie van mn combimagnetron erg heet is heb ik m op de laagste stand gebakken, 150graden 45min. Temp. niet opgevoerd. Bak ik boven de 160graden verbrandt alles.
Wat doe ik nou fout? Ben er echt zooooo zat van! Moet er nog bakpoeder door? Terwijl t zelfrijzend is? Heb gelezen dan je cakebeslag niet super lang hoeft te mixen, mix dan ook maar zo'n 5min. Wil t binnenkort nog 1x proberen met cakebeslag, als dat niet lukt maak ik n biscuit en lukt dat niet geef ik op! Vind t zo niet leuk meer. Dus als jullie weten wat ik fout doe, tell me please.