Onderwerp: boetseren
ik zie allemaal mooie boetseerwerkjes die glimmen en glad zijn en vraag me af waar jullie mee boetseren en hoe je het zo krijgt dat je dus geen scheurtjes of grofheden (weet even niet hoe het te benoemen) ziet?
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » boetseren
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
ik zie allemaal mooie boetseerwerkjes die glimmen en glad zijn en vraag me af waar jullie mee boetseren en hoe je het zo krijgt dat je dus geen scheurtjes of grofheden (weet even niet hoe het te benoemen) ziet?
ik boetseer met fondant met niks er door heen en als je scheurtjes ziet is het niet goed doorgekneed. dus nog een keer door kneden dan maar.
En als het echt heel droog is kan je er wat crisco doorheen kneden.. wordt het weer lekker soepel van.
wat is nou eigenlijk boetseren? is dat glad maken ofzo?
wat is nou eigenlijk boetseren? is dat glad maken ofzo?
Kleien.... zegt je dat wat ?
Je weet wel proberen van een kneedbare massa iets te maken wat ergens op lijkt...
oh dat doe je bij 3d taarten? dan maak je bijv. een bumba of nijntje?
Bijna. Bij 3D taarten zijn de taarten zelf in vorm. Als je gaat boetseren, "klei" je van marsepein of fondant de figuurtjes zoals Bumba of Nijntje (of Keessie, het witte paard - dat heb ik voor vandaag moeten doen )
Wat ik van jullie dus begrijp is dat wanneer je fondant blijft scheuren..je gewoonweg niet goed genoeg gekneed hebt....staat hier overigens een tijd voor???? Want ik heb echt ruzie met dat spul en ik moet er nog best een aantal dingen mee boetseren vanwege de kleur...kan er evt. marsepein doorheen..Ik heb relaice...is dat misschien het euvel?
RegalIce droogt snel vind ik, maar je zou er prima mee moeten kunne boetseren.. Ik heb er toevallig net een paard mee geboetseerd, en ik snap wel wat je bedoelt, bijvoorbeeld op plekjes waar het 'boog', ontstonden er scheurtjes. Maar veel 'wrijven' hielp wel. De stukjes waar je niet mee werkt, goed ingepakt houden, dan kan het niet uitdrogen.
En anders gewoon even proberen, een beetje marsepein erdoor. Heb je toch weer een andere consistentie, misschien werkt dat prettiger voor je.
heb wat kipjes en een schaapje geboetseerd, anders tukje gepakt en dat ging stukken beter!
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » boetseren