1

Onderwerp: Waar maak ik nou een strik van?

Van welk spul kan ik nou het beste een strik maken?

Ik heb alles ik huis =). Fondant marsepein en een proefpakket van Gumpaste
Modeling paste en Pastillage.

Dussss, vertel! Wat zijn jullie ervaringen?

Ik weet dat ik niet perfect ben maar ik ben er zo dichtbij dat 't bijna eng is!  Ciao, Petra Hier vindt je mijn website.

2

Re: Waar maak ik nou een strik van?

Ik weet hier helaas geen antwoord op, maar wat ik wel graag wil weten, hoe maak je zo'n strik? Ik weet dat je begint met 2 lussen in het midden.. maar dan?? :think:...vast al heel vaak gevraagd? Kon het zo 1,2,3 niet terug vinden...

3

Er staat een How To op http://www.tartacadabra.nl/
Daar staat dat je het maakt van fondant met tyclose... volgens mij is de modeling paste en pastillage hetzelfde wat je krijgt als je fondat met tyclose kneed? ik weet het niet zeker hoor :S ik wil het in ieder geval ook een keer proberen want ze zien er zo chique uit :D

4

Volgens de beschrijving zou je de strik met fondant moeten maken maar ik hem um een keer van marsepein gemaakt en dat ging prima. Als je een strik met lussen wilt maken moet je even op de how-to van tartacadabra kijken....(www.tartacadabra.nl). Die heb ik gevolgd en ging heel goed. Wel enkele dagen van te voren mee beginnen (ivm uitharden marsepein/fondant en drogen vd lussen). Succes!

Groetjes,
Daniela

5

Oh... Raffika was me net voor met antwoorden. Ze zien er inderdaad chique uit en leuk om te maken (vond ik)

Groetjes,
Daniela

6

Kan allebei, ik ben een echte marsepeinfan, maar heb voor mijn eerste strik wel fondant gebruikt en gemerkt dat dat veel sneller stevig wordt dan de marsepein met tylose die ik wel eens heb gebruikt bij boetseerseltjes. Een strik maken kost zowiezo best wat tijd (maar vooral droogtijd, de echte acties vallen wel mee), maar met marsepein dus ietsjes meer.

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

7 Laatst bewerkt door Carin (15-01-2008 20:43)

Je kan de strik maken met alles (met tylose!) BEHALVE MET BALLINA (gewone fondant)

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

8

Oei, ik was van plan de strik te maken met balina (paste to cover) en daar de methylcellulose van de apotheek door.. waarom lukt dit niet??

9

Ballina paste to cover wordt niet hard met tylose. Waarom weet ik niet, maar dit spul is echt alleen geschikt om te bekleden.
Ik heb mijn strik van Ballina paste tocover met tylose in de vuilnisbak gemieterd want het bleef zacht. Elke andere fondant daar gaat het wel goed mee. En marsepein gaat natuurlijk ook gewoon goed.

Groetjes, Carin

10

Gewoon marsepein of moet daar ook tylose door? en hoelang moet het dan drogen???

Ik weet dat ik niet perfect ben maar ik ben er zo dichtbij dat 't bijna eng is!  Ciao, Petra Hier vindt je mijn website.

11

Toevallig vroeg Manika dat ook, antwoord vind je hier:
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=18587

Wel tylose door je marsepein dus, en een paar dagen drogen.
(ik heb hem zelf een keer van regalice met tylose gemaakt en tussendoor maar elke keer een paar uur laten drogen; ging toen prima, maar dat was een 'spoed-strik', ik wil hem graag nog eens

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

12

Ik vind de ballina modeling paste erg lekker, kan ik daar de strik van maken?

Wacht niet op het leven, het leven wacht op jou
Groetjes van anita

13 Laatst bewerkt door tom poes (03-02-2008 10:40)

Zie in dit topic een paar blokjes hoger...
Het lijkt dus niet te kunnen met Ballina!

O,o niet goed gelezen, modelling paste! Dat moet kunnen (denk ik, geen ervaring...)

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

14

Met de Ballina paste-to-cover gaat het in ieder geval NIET!!!!!!! maar die andere allina weet ik niet, zou moeten kunnen volgens de beschrijving.

Groetjes, Carin

Ik heb hem gemaakt met MMF!!!!en tylose!!

ik maak hem altijd van regal ice fondant en tylose

Groetjes frutseltje
http://www.fantasia-cakes.nl

17

Ik denk dat Ballina modellingpaste ook nog wel wat extra versteviging in de vorm van Tylose nodig heeft, maar het lijkt me dat het dan moet kunnen. Kun je het niet proberen en dan je ervaring posten? ;)

18

Ik heb vanmorgen de strik gemaakt van modeling paste, zonder tylose, (want dat heb ik niet in huis), en dat ging uitstekend. Ik heb de lussen gemaakt,  3 uur laten drogen, en toen de strik in elkaar gezet. Hij is nog niet helemaal perfect, maar dat komt niet door de stevigheid, maar omdat het de eerste keer is dat ik een strik gemaakt heb. (ik heb i.p.v. icing, eetbare lijm gebruikt, maar dat is bij de laatste lus niet zo handig en mooi)

Groetjes van anita

19

Kijk, dàt is nou eens fijn om te weten :Y

20

Ik ben  iets te snel geweest, met mijn antwoord! Vanmorgen waren de lussen toch langzaam wat ingezakt. Ik heb alle lussen opgevuld met papier, maar ik denk dat ik beter een nieuwe strik kan maken.  Ik heb de strik gelukkig pas volgend weekend nodig, dus ik ga maar een bestelling bij de shop plaatsen voor tylose!

Groetjes van anita

Modellingpaste is fondant met tylose (moet een dag rusten voor gebruik) of fondant met flowerpaste gemengd (direct klaar voor gebruik).
Pastillage is echt heel wat anders.

Mijn taartjes zijn ook te zien op: http://mamasas.mijnalbums.nl/